Forfatter Emne: Stepmotor og nye problemer  (Læst 1550 gange)

pegot406

  • Gæst
Stepmotor og nye problemer
« Dato: 01. April 2009, 21:54 »
Lidt langt indlæg, desværre:(

Har tidligere lagt en tråd ind på tomgangs problemer hvor tomgang var meget ustabil. Rådet var skift stepmotor. Det er nu gjort og instruktioner er fulgt nøje. Men da den skulle lære igen kørte den op og ned i tomgang 2000->2500->2000 hele tiden med ca 5 sekunders interval og efter 4 minutter gik den op på 4000 omdr. Ikke godt en lørdag aften kl. 22. Men jeg fik det stoppet og startede op igen, samme metode med polen af og på igen. Tænding på......(uden at starte) efterfølgende tomgang igen 2000->2500->2000 med 5 seknders interval.
Kørte en tur som forskrevet (stille og rolig) og derefter en tur ud på en øde landevej med, om man vil, fuld skrue.
Det hjalp og stepmotoren fandt sit naturlige leje og tomgang var nu meget mere stabil end tidligere. ;) Men... men nu 14 dage senere er den sgu tilbage i samme leje som lige før jeg skiftede den. Den står med ca 2000 omdr. ved alm tomgang :@ Hvad fand.. gør jeg galt ? stepmotor er købt og betalt og er original fra Peugeot.? hjælp modtages med kyshånd.
En anden ting er at mit speedo sætter ud en gang imellem. Før kun i et split sekund og så var den tilbage. Men nu er det, når det sætter ud, er speedo dødt i flere minutter for så at vende tilbage til live. Hvad gør jeg her.
På forhånd mange tak for de gode råd. Mvh Kristian (der snart har en 406 ST til salg, hvis det ikke bliver bedre !)

microplus

  • Gæst
RE: vedr stepmotoren i 406
« Svar #1 Dato: 22. Juni 2010, 19:20 »
hej
jeg har haft samme problem,men det blev løst ved at jeg smurte den med VD 40 også inde i indførringen efter jeg havde let renset hullet med en lille klud,det er 14 dage siden ,den kan have omkring 2000 omdr når den er på koldstart men kun ca 2 min,,måske du kan bruge denne oplysning

belastning

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 37
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Stepmotor og nye problemer
« Svar #2 Dato: 22. Juni 2010, 21:06 »
jeg ville få sat en peugeot tester på. tro det vil være det billigeste..
en lambda sonde kan også drille,
falsk luft?