Forfatter Emne: 407, kan ikke gå i gear...  (Læst 1404 gange)

Urbak

  • Gæst
407, kan ikke gå i gear...
« Dato: 23. Juni 2010, 19:23 »
Hej medlemmer

Jeg har lige købt en P. 407 1,8 benz. for 3 uger siden.
Nu driller gearerne.
Ind imellem kan jeg simpelthen ikke få den i gear, selvom der selvfølgelig kobles helt ud osv. kan gearet ikke findes. Selv Falck, sagde sidst at det ikke var en "chaufførfejl".
I slukket tilstand kan den godt, men startes motoren, sidder den fast i gearet.
Det er ligegyldigt om det er fra frigear til eks. 1. gear, eller fra 1. gear til frigear.... den sidder ubehjælpsomt fast.

Jeg har ikke købt den hos en P. forhandler. Og forhandleren vil ikke skifte noget før de selv oplever fejlen. De har nu lånt min bil et par dage.

Er der nogen herinde der har hørt om netop dét problem før, og hvad kan i givet fald være galt ??? det er som sagt ikke hver gang vi kører, men 3 gange på en uge nu....

carsten0

  • Gæst
RE: 407, kan ikke gå i gear...
« Svar #1 Dato: 23. Juni 2010, 22:47 »
Når den kan gå i gear slukket, kunne det tyde på at den ikke kobler helt ud. Slidt kobling måske

larsK

  • Gæst
RE: 407, kan ikke gå i gear...
« Svar #2 Dato: 24. Juni 2010, 22:19 »
hvis det er modellen 04-07 så kan du godt komme frem med penge pungen og skifte koblingen..

midph

  • Gæst
RE: 407, kan ikke gå i gear...
« Svar #3 Dato: 25. Juni 2010, 07:04 »
..prøv at skrive i Googles søgefelt.. flere fælder ved køb af brugt bil.. så popper juraeksperten op og du vil kunne læse en masse om dine rettigheder, hvis det kommer så langt..den der med at forhandleren skriver 3mdr. garanti og derover ingen dækning af fejl..GÆLDER SIMPELTHEN IKKE!!..den hedder 2år ved køb hos forhandler!!..print det ud og vis ham det,hvis han stejler og "tru" ham blot med sagsanlæg,for den taber han..og du har kun haft bilen i 3 uger,så du er godt stillet..!