Forfatter Emne: Skyhøj reperation priser  (Læst 3975 gange)

hnorsgaard

  • Gæst
Skyhøj reperation priser
« Dato: 03. Juni 2010, 22:29 »
Min  godt 2 1/2 års gamle 407 SW har de første 101.000 kostet DKK 55.500 i service og reparationer hvilke er jo er ublu højt.
Sidste rep. var en ny turbo charger til - jo hold nu fast  DKK 32.000.
Jeg har overholdt alle service (20.000) som Pegeout nu også påberåber sig ikke at have nedsat men kun anbefalet hvilket er direkte usand iflg. Kundeservices mail til mig?
Jeg har naturligvis henvendt mig til Pegeout for at hører om dette er i overensstemmelse med Pegeout Danmarks ønsker. Svaret er venligst men bestemt - synd for dig men betal.
Er der nogle der har erfaring med alternativ reparations værkstered.

:(:(:(:(:(:(:(

morgan

  • Gæst
RE: Skyhøj reperation priser
« Svar #1 Dato: 05. Juni 2010, 02:42 »
Jeg vil rive boller af værkføren på geot..hvis jeg skulle ofre det på en turbo, der har kørt under 200.000 km...   Tro mig jeg river hårdt til....
32000, - er totalt uacceptabelt når bilen kun har kørt 100.000 og ALLE service er overholdt.

Turbo fejl er en del af garanti, hvis du har holdt 100% service hos Geot.
Syntes at du skal tage det med FDM....

Problemet er som silverfox skriver, er at hvis du IKKE har kørt med rigtig olie på motor....så ødelægges turboen

Tro mig det så vigtigt.....

Jeg har turbo på min, og jeg gør alt for at passe på den....
« Senest Redigeret: 05. Juni 2010, 03:14 af morgan »

larsK

  • Gæst
RE: Skyhøj reperation priser
« Svar #2 Dato: 05. Juni 2010, 11:58 »
mener helt bestemt der er 3års garanti på turbo, ikke 100% det er rigigt. synes bare jeg har hørt det.  og hvis du har fået lavet alle service hos den samme peugeot forhandler så plejer de at give 50% i rep.

silverfox

  • Gæst
RE: Skyhøj reperation priser
« Svar #3 Dato: 11. Juni 2010, 20:18 »
32.000 er fuldstændig sindssygt!! Har du kun fået skiftet turbo på den regning?

larsK

  • Gæst
RE: Skyhøj reperation priser
« Svar #4 Dato: 12. Juni 2010, 10:29 »
ja 32000 lyder af meget da turboen koster 9000kr og rep formentlig 5000kr.

hnorsgaard

  • Gæst
RE: Svar
« Svar #5 Dato: 14. Juni 2010, 20:06 »
Mange tak for jeres kommentarer

Til silverfox: På regningen står "Turbo Ombytning (0375 J8) til 8618 samt mange, mange andre ting og sager ...

Til larsK: du har ret som nævnt ovenfor men arbejdslønnen er åbenbart 50% dyre hos Peugeot Viby J da de charger 7.759,500 for det, men de påstår også at det er nødvendigt at "skylde" motoren ren. Det betyder at vacuumpupe, rør, slanger og sågar ny bundkar skal udskiftes.

og - med hensyn til garanti bekræfter Peugeot Viby J at der er 2 år (24 måneder) og på den nye er der 12 måneder.

Og Morgan - der er dejligt at jeg ikke er alene om at blive ophidset  :)
Det er American Auto Aarhus i Viby du skal besøge hvis du skal have "boller"  til middag - Jeg vil henvende mig til FDM som du foreslår

Tak til alle!

silverfox

  • Gæst
RE: Skyhøj reperation priser
« Svar #6 Dato: 26. Juni 2010, 09:26 »
Det er korrekt at motoren skal skylles igennem for at fjerne urenheder. Og hvis der konstateres yderligere skader som følge af uren olie, skal de berørte komponenter udskiftes. Vi havde for nylig en Partner 1.6 HDI inde, som havde fået skiftet turbo 2 gange indenfor 1,5 år på et uautoriseret værksted. Have det pågældende værksted lavet deres arbejde ordentligt kunne kunden have nøjedes med én turbo. 32000 kr er mange penge, men så er det til gengæld lavet ordentligt.

Plex

  • Gæst
RE: Skyhøj reperation priser
« Svar #7 Dato: 26. Juni 2010, 22:36 »
Det er ærgeligt, at 1,6 hdi motoren er så sart, for den gør det ellers godt, nok den kører...

Har efterhånden hørt om lidt for mange historier, om folk der får skiftet turbo meget for tidligt - ligesom mit lokale Peugeot værksted også har indrømmet, at den er sart :|

Dibbern

  • Gæst
RE: Skyhøj reperation priser
« Svar #8 Dato: 27. Juni 2010, 10:59 »
Til hnorsgaard. Hvilket Peugeot værksted har du været hos?

leifc

  • Gæst
RE: Skyhøj reperation priser
« Svar #9 Dato: 27. Juni 2010, 12:22 »
Det er da fuldstændig sindssygt 32000k for en turbo eller en regning der kommer helt der op. Det er som de lever i deres egen verden. Det er monopol lignende tilstande.
Eks. En fartpilot monteret i Tyskland koster 1100k og hos Peg Dk. 4500k Det har ikke noget med lønninger at gøre jeg kunne forstå hvis den kostede 2000k sådan er det nok med hele. Men de er vel også nød til at få nogle penge i kassen med alle de garanti reparationer de udføre, selvom det nok er peg Dk der dækker garantien.  Jeg har min peg  307 på værksted for tiden 160000 km  eftersyn det skal en ny differentiale regning løbet op på 20k i hos peg.Tyskland ( godt det ikke er i Danmark) Jeg er ellers glad for bilen, men jeg håber ikke at der kommer for mange dyre reparationer.
mvh.
Leif

silverfox

  • Gæst
RE: Skyhøj reperation priser
« Svar #10 Dato: 27. Juni 2010, 13:20 »
I Danmark koster en fartpilot 4500 kr fordi der monteres en ekstra kabel samt en styreboks. Dette bevirker, at man kan opdatere BSI(computerens software) boksen uden at den sletter fartpilotfunktionen. Det er ikke noget de aut. forhandlere tjener meget på; tro mig!
Men mht 1,6 HDI så skal den bare have den rigtige olie og overholde serviceintervallerne, så er der ikke andre problemer end en tendens til utæthed ved indsprøjtningsdyserne.
Man kan godt kalde motore for "sart". Istedet skulle man nok bare sige at den er afhængig af at blive serviceret ordentligt.