Forfatter Emne: Højre baglygtes to nederste lygter virker ikke  (Læst 1178 gange)

moberg

  • Gæst
Højre baglygtes to nederste lygter virker ikke
« Dato: 30. Juni 2010, 17:17 »
Hejsa

Jeg har en Peugeot 106 fra 1997. Min højre baglygtes to nederste lygter virker ikke. Det er kørelys og bremselys. Jeg har skiftet pærer, sikret mig der ikke er ir. Har tjekket sikringerne og tjekket at stelforbindelsen er iorden, Alligevel virker de ikke?? Alle andre lygter og lys virker.

Hvad kan der være galt?

Henrik Moberg Jessen

midph

  • Gæst
RE: Højre baglygtes to nederste lygter virker ikke
« Svar #1 Dato: 02. Juli 2010, 11:23 »
..jeg går stærkt ud fra at  du har tjekket at der også er strøm derud ,med en prøvelampe??...hvis du ikke lige har sån`en ,så prøv at lave en lang ledning med "krokodillenæb" i begge ender (eller få en ven til at holde den på)..og tag strøm fra pluspolen i den side der nu virker ..over til pluspolen på den anden,så ser du om det er der problemet ligger..mvh. Preben

moberg

  • Gæst
RE: Er ikke helt med!
« Svar #2 Dato: 13. Juli 2010, 11:18 »
Hejsa

Tak for svaret. Nej det har jeg ikke prøvet. Det du mener, er det, at jeg skal lave en lang ledning fra batteriet og om til lygten, hvor jeg skal sætte den til? Hvor mere præcist skal jeg sætte den til?? De øverste lygter i bagerste lygte virker, jeg har endda købt en ny baglygte (hos en ophugger), og de nederste virker altså stadigvæk ikke.

Henrik

midph

  • Gæst
RE: Højre baglygtes to nederste lygter virker ikke
« Svar #3 Dato: 13. Juli 2010, 11:59 »
..har sendt svar via privatmail...:D