Forfatter Emne: Advarsels lampe peugeot 306  (Læst 1867 gange)

albenza

  • Gæst
Advarsels lampe peugeot 306
« Dato: 21. Juli 2010, 01:01 »
Har ingen instruktions bog...

Nogle der kan forklarer mig hvad den advarsels lampe på en 306, der ser ud som en en aksel med to hjul, der er i slinger betyder?
Har ledt og ledt over alt efter en instruktions bog eller en forklaring af en art, men kan ikke finde nogen og er stadig på bar bund.

Har en fornemmelse af det har noget med bremsevæske standen eller bremser i det hele taget at gøre, da jeg har rodet med bagbremsen, men det ville være rart lige at være sikker. Lyset for håndbremsen blinker også en gang immllem når man kører, det har jeg ladt mig fortælle kunne skyldes manglende bremsevæsle, nogle der kan bekræfe det?

Nogen der lige gider tage et kig i sin bog?

midph

  • Gæst
RE: Advarsels lampe peugeot 306
« Svar #1 Dato: 21. Juli 2010, 11:26 »
..har lige kigget i min bog (ganske vist til en 206 Hdi),men mon ikke det er nogenlunde det samme ..advarselslampe for håndbremse der blinker,kan ganske rigtig være manglende bremsevæske..det andent symbol med slingrende hjul,er et problem med enten ABS eller ESP ,står der..og i begge tilfælde skal du kontakte et værksted,men kan være der er en anden løsning på det..men prøv lige det med væsken først...mvh. Preben

Dibbern

  • Gæst
RE: Advarsels lampe peugeot 306
« Svar #2 Dato: 21. Juli 2010, 13:34 »
Jeg har en TS4 fra 2002. Den lave nogle gange, noget i samme stil. på min der sidder der en sensor bag på. Den kan lave nogle signaler til bilens køre computer. Jeg klarede problemet ved at remse hjullejet.

albenza

  • Gæst
RE: Advarsels lampe peugeot 306
« Svar #3 Dato: 21. Juli 2010, 14:57 »
Tak for jeres svar.
Lyder alt sammen meget logisk når nu jeg har haft bagbremser skilt ad. Jeg må til det igen og rense det hele godt for støv inden jeg samler.