Forfatter Emne: Hvilken gearkasse  (Læst 1390 gange)

Bubbe

  • Gæst
Hvilken gearkasse
« Dato: 28. Juli 2010, 16:34 »
Hej alle

Jeg er den lykkelige ejer af en 106 Rallye, men jeg har lidt problemer med min gearkasse. Forrige ejer har beskrevet fejlen for mig, og fortalt mig, at der skal en anden gearkasse til. Men hvad kan jeg bruge??
Det er en 106 1.3 årg. 94.

Mvh. Kristian

silverfox

  • Gæst
RE: Hvilken gearkasse
« Svar #1 Dato: 29. Juli 2010, 22:09 »
Hvad er problemet? Tit kan man nemlig "nøjes" med at skifte lejerne i gearkassen.
Men hvis du skal have en ny(brugt), skal du gå efter en gearkasse med en af følgende koder: CB90, CC50, CD11, CD49. En ophugger kan finde den rigtige med de koder.
Vær dog opmærksom på, at en brugt Rallye-gearkasse som regel er blevet "mishandlet". Derfor ville jeg overveje en renovation; selvfølgelig afhængig af pris.

Bubbe

  • Gæst
RE: Hvilken gearkasse
« Svar #2 Dato: 30. Juli 2010, 16:33 »
Citér
silverfox skrev:
Hvad er problemet? Tit kan man nemlig "nøjes" med at skifte lejerne i gearkassen.
Men hvis du skal have en ny(brugt), skal du gå efter en gearkasse med en af følgende koder: CB90, CC50, CD11, CD49. En ophugger kan finde den rigtige med de koder.
Vær dog opmærksom på, at en brugt Rallye-gearkasse som regel er blevet "mishandlet". Derfor ville jeg overveje en renovation; selvfølgelig afhængig af pris.


Hej

Det var "et tandhjul som var gået løs, og bare løb rundt på akslen", så den kunne ikke køre. Men han fik lavet det, så den nu kan køre, men den "børster tænder" når jeg skal skifte. Forrige ejer fortalte, at den nok skal holde, det var han slet ikke i tvivl om, med den måde det var lavet på, men jeg syns det er ret irriterende, så der skal en anden til.
Tak for hjælpen med de koder, så har jeg noget og gå efter. Er der en og foretrække, frem for en anden??

Mvh. Kristian.

silverfox

  • Gæst
RE: Hvilken gearkasse
« Svar #3 Dato: 31. Juli 2010, 17:52 »
Nej. Spørg mig ikke hvorfor, men alle koder giver samme gearkasse.