Forfatter Emne: mystisk lyd fra udstødningen på 206  (Læst 1550 gange)

auser

  • Gæst
mystisk lyd fra udstødningen på 206
« Dato: 23. Juli 2010, 14:02 »
hej gutter.

jeg har her på det sidste bemærket at min udstødning (samling mellem kat og udstødning) at der kommer en mystisk knirkelyd når man køre 1-2gear og giver gas og derefter slipper gassen at det knirker lidt som om spændesættet ikke holder det sammen ordenligt,

jeg har der efter skiftet kat. som alligevel sku skiftes da den var brændt utæt!! øv..  og der efter skiftet resten af udstødningen som os viste sig at være ved færdig.
MEN lyden er der stadig bare ikke nær så højt  kat. udstødning er ikke org, men bosal
er der nogen der har oplevet det samme eller ved om man skal prøve med et org peugeot samlesæt mellem kat og udstødning for at lyden går væk?????

det ved at være et problem som går en på!?!?!
« Senest Redigeret: 26. Juli 2010, 11:07 af auser »

auser

  • Gæst
RE: mystisk lyd fra udstødningen på 206
« Svar #1 Dato: 27. Juli 2010, 07:47 »
Citér
auser skrev:
hej gutter.

jeg har her på det sidste bemærket at min udstødning (samling mellem kat og udstødning) at der kommer en mystisk knirkelyd når man køre 1-2gear og giver gas og derefter slipper gassen at det knirker lidt som om spændesættet ikke holder det sammen ordenligt,

jeg har der efter skiftet kat. som alligevel sku skiftes da den var brændt utæt!! øv..  og der efter skiftet resten af udstødningen som os viste sig at være ved færdig.
MEN lyden er der stadig bare ikke nær så højt  kat. udstødning er ikke org, men bosal
er der nogen der har oplevet det samme eller ved om man skal prøve med et org peugeot samlesæt mellem kat og udstødning for at lyden går væk?????

det ved at være et problem som går en på!?!?!

silverfox

  • Gæst
RE: mystisk lyd fra udstødningen på 206
« Svar #2 Dato: 27. Juli 2010, 22:20 »
Du skriver ikke hvilken motor der ligger i bilen. Men hvis der er tale om en 1.6 16V, er utæt udstødningsmanifold et kendt problem. Iøvrigt er det altid en god idé at bruge (originale) dele der passer....

auser

  • Gæst
RE: 206 1,4 årg 2002
« Svar #3 Dato: 28. Juli 2010, 08:52 »
jamen det en 1,4   jeg har haft skilt kat fre resten af udstødning og kommet lidt kobberfedt på og samlet igen så nu siger den ikk mere rusten metal/jenr lyd.  

ang original dele???  bosal levere til peugeot fabrikken med peugeot stemplet kat og udstødninger.  :)

silverfox

  • Gæst
RE: mystisk lyd fra udstødningen på 206
« Svar #4 Dato: 29. Juli 2010, 22:14 »
Det er jeg skam godt klar over. Problemet kan ligge i monteringssættene. De passer af en eller anden grund ikke altid. Selvom Bosal leverer til Peugeot...