Forfatter Emne: Spændings dæmper.  (Læst 1318 gange)

Peter Larsen

  • Gæst
Spændings dæmper.
« Dato: 07. August 2010, 07:37 »
Hej.
Jeg har fornyligt købt en Peugeot 307 hdi, og har så investeret i en spændings dæmper, så jeg kan undgå et overforbrug af pærer, det var også et problem på den forige bil, og på mange andre bilmærker,  så det er ikke fordi det er en peugeot. Det skulle jo være ret simpelt, at installere denne indretning, men der er ikke skruer og møtrikker til, at holde kablerne på plads på batteriet, det er noget der ligner klemme anordninger. Er der nogen der kan komme med nogle ideer til, hvordan jeg så kan fastgøre denne spændings dæmper ? På forhånd tak.

silverfox

  • Gæst
RE: Spændings dæmper.
« Svar #1 Dato: 08. August 2010, 20:56 »
Drop det. Peugeot anbefalede selv spændingsdæmpere en overgang, men det virkede ikke. Brug istedet Philips LongLife pærer. På min arbejdsplads sælges de med 12 mdr/20.000 km garanti og vi har ekstremt få reklamationer!

skrabak

  • Gæst
RE: Spændings dæmper.
« Svar #2 Dato: 08. August 2010, 23:46 »
Citér
silverfox skrev:
Drop det. Peugeot anbefalede selv spændingsdæmpere en overgang, men det virkede ikke. Brug istedet Philips LongLife pærer. På min arbejdsplads sælges de med 12 mdr/20.000 km garanti og vi har ekstremt få reklamationer!



Har haft disse Philips LongLife i min ´05 307'er et års tid nu, efter at være blevet rådet til det, og ingen problemer siden skift, plus et knald godt lys på dem, så de kan kun anbefales - gav vist ca. 250-300,- for et sæt.

Mvh. Thomas.