Forfatter Emne: bremser  (Læst 1868 gange)

magda71

  • Gæst
bremser
« Dato: 12. August 2010, 13:07 »
Hejsa!
Jeg har en peugeot 405 1,9 1991,vi har lige fået ny bagbro sat på og så skulle vi lufte bremserne ud og det har vi gjordt.Men den kan stadig ikke bremse som den skal,er der nogen der har en idé om hvad det kan skyldes.På forhånd tak.

Martinovitz

  • Gæst
RE: bremser
« Svar #1 Dato: 12. August 2010, 13:34 »
Hey,
Jeg går ud fra, at det er en brugt bagbro du har sat på?

I så fald, så kan det godt være nødvendigt at renovere bremserne, idet du ikke ved hvilken stand bremserne er i.

Men beskriv fejlen lidt mere. Jeg ved ikke om der er skivebremser eller tromler på sådan én. Hvis der er skivebremser, kan bremseåget og kaliberen eksempelvis være groet fast.

larsK

  • Gæst
RE: bremser
« Svar #2 Dato: 14. August 2010, 13:05 »
husk den skal udluftes på en speciel måde, caliberen skal af og man skal sørge for udluftningsskruen peger opad, der efter løsne skruen og begynd at trykke stemplet tilbage, efter der skal den bare udluftes som normalt.

silverfox

  • Gæst
RE: bremser
« Svar #3 Dato: 14. August 2010, 23:35 »
Evt en defekt ALB-ventil?

morgan

  • Gæst
RE: bremser
« Svar #4 Dato: 15. August 2010, 10:07 »
jeg må give Silverfox ret.!

Defekt regulerings ventil...men men, nu når du skriver her mht ingen bremser, så er dine rør ok, kaliber/cylinder ok.. osv. eller er de.????

Man kan nemt komme til at lave et knæk på bremserør, og så funker det ikke... En bremse slange kan også falde sammen så der ikke er gennemgang....Snavs i en samling
« Senest Redigeret: 15. August 2010, 10:13 af morgan »

106 Naestved

  • Gæst
RE: RE: bremser
« Svar #5 Dato: 16. August 2010, 10:56 »
Hej,

Måske dumt spørgsmål, men har du monteret bremserørene i de rigitge boringer i ALB-ventilen?

Jeg bliver nødt til at sige det. Jeg har før haft en bil inde hvor der var byttet om på 2 rør.

M.v.h.
106 Naestved