Forfatter Emne: sædevarme 106 - 1996  (Læst 2246 gange)

Jeppe G

  • Gæst
sædevarme 106 - 1996
« Dato: 13. August 2010, 15:55 »
Hej med jer, jeg håber i kan og vil hjælpe mig lidt(:
 
Jeg har forsøgt at fuske lidt med sædevarme i min 106'er, og det ser ud til at den 'bare' mangler, en varmer i sæderne, så er Det bare at skaffe sådan nogle, eller er der mere i det?.. og jeg har tjekket at de ledninger der sidder i sædet virker, og får den strøm de skal have(:
Håber i kan og vil hjælpe mig(:
- Jeppe..

Martinovitz

  • Gæst
RE: sædevarme 106 - 1996
« Svar #1 Dato: 13. August 2010, 19:42 »
Hey,
Mig bekendt, så er problemet at varmetråden i sæderne bliver ødelagt af eksempelvis et knæ i sædet. Så kappes varmetråden over. Du kan vist godt skifte den, men jeg har ikke undersøgt tingene længere end hertil.

I min 106'er kan jeg også sagtens måle strøm helt ud i stikkene til sæderne, men ingen varme.

Du må gerne opdatere hvad du finder ud af.

midph

  • Gæst
RE: sædevarme 106 - 1996
« Svar #2 Dato: 14. August 2010, 05:38 »
..kan se på Peugeots hjemmeside,at et sædevarmeelement (godt nok til en ny 107) koster 2786kr incl. mont. og kan læse at den er termostatstyret...mvh. Preben

106 Naestved

  • Gæst
RE: RE: sædevarme 106 - 1996
« Svar #3 Dato: 16. August 2010, 18:12 »
Jeg har haft defekt sædeværme også. Det var varmetråden i sædebetrækket, der var revnet. Reparation kan ikke betale sig. Jeg kørte ned til min lokale hugger. Han havde en 106'er med samme farve sæder. Jeg målte på sædets ledninger, og der var gennemgang og den rigtige modstand. Så jeg afmonterede hele sædet og stak huggeren et par hundredelapper. Og så var alle glade igen.

Advarsel!
Pas på du ikke måler på ledningerne til selestrammeren. Nogle måleapparater sender nok strøm ud til at udløse selestrammere med fare for, at du får klemt fingene eller bliver svært forskrækket.

God fornøjelse.

M.v.h.
106 Naestved