Forfatter Emne: klik og bilen går bare ud??  (Læst 1305 gange)

ipper

  • Gæst
klik og bilen går bare ud??
« Dato: 18. August 2010, 20:18 »
hej .. jeg har erhvervet mig en 406 1.8  96er.dejlig bil :).men den er begyndt at gå død nogen gange. forleden da jeg sku parkere sagde det klik og så gik dyret bare død  alle lamper lyste og var lige til at starte igen.virker og lyder ligesom når man bare slukker for den normalt..er man så heldig at der er et par kloge rare menesker der har et råd til hva det ka være???alle forslag er værdsat:):)

MAKARON

  • Gæst
RE: Hej
« Svar #1 Dato: 29. August 2010, 18:51 »
Det kan være mange ting, årgang 96 er mange år tilbage, så mange deler kan gå i stykker eller mest sandsynlig begynd på at svigte. Fordi hvis et eller andet blev ødelagt, kan dyret slet ikke køre.

Det kan være en lang liste af ting at kigge på. Fra dårlige el-forbindelse på stelet, utætheder, motor deler bliver slidt, startsspærre drilleri, defekt brandstof pumpen, luft i brandstoff.. eller det kan være beskidte tændrør og dyser og forstoppet filtrer.

Det kan også være toppakning, der er begynd på at blive utæt!

(Du skal kigge om det er andre fysiske tegn på fejlen i motorrummet. f. eks. olie spildt, larm, røg, støj osv.)

Jeg vil starte med gratis synstjeck hos Peugeot eller en, der hedder +5 Servicetjeck  til 1250,- samme sted. Du får bilen gennemtjekket samt på komputer og olie og filtrer skiftet. Det skulle gerne hjælpe at løse problemmet eller lokalisere hvad er galt med bilen. Du skulle gerne også lave gratis motortjek, hvis motoren har kørt mindre end 250.000km og har servicebog i orden! :D

Det er mange ting du kan gøre, håber det var nok for en svar )

Eller køb lidt brandstoff addative og se det kan hjælpe, det er i hvert fald god start, hvis man ikke sælge dyret... Og måske en lille T.Hansens brandstofsfilter på tilbageløb, men det bliver mekker ikke glad for at se på.

Martinovitz

  • Gæst
RE: klik og bilen går bare ud??
« Svar #2 Dato: 30. August 2010, 09:07 »
Hey,
For mig, lyder det som et elektrisk problem. Det er jo en fransk bil, så elektriske fejl er ikke ligefrem et nyt problem.

Men som tidligere nævnt, kan der være mange fejlkilder til dit problem. Jeg tror på dårlige forbindelser/stel, defekte relæer, defekt computer, dårlige ledninger.

Men det nok en god idé at få lavet. Hvis bilen sætter ud på motorvejen kan der opstå en reel faresituation.

ipper

  • Gæst
RE: klik og bilen går bare ud??
« Svar #3 Dato: 03. September 2010, 17:01 »
takker mange gange for svaret   ja så er der noget at gå igang med :-)