Forfatter Emne: Bremser hænger på 406  (Læst 2117 gange)

deikrogh

  • Gæst
Bremser hænger på 406
« Dato: 12. Maj 2010, 21:08 »
Jeg har for et ½ år siden skiftet kalibre, skiver og klodser hele vejen rundt, fordi " jeg kunne holde stille op ad bakke uden at røre bremsen", det løste problemet, men nu begynder det at komme igen omend i mindre udtalt grad - er der nogen der har en løsning på problemet ? :@

deikrogh

  • Gæst
RE: Bremser hænger på 406
« Svar #1 Dato: 15. Maj 2010, 11:58 »
Glemte at fortælle, at det først kommer når bilen er varm ( bremserne er blevet brugt lidt ), og når det er varmt i vejret. Sorry

midph

  • Gæst
RE: Bremser hænger på 406
« Svar #2 Dato: 18. Maj 2010, 11:48 »
..prøv at hæve hvert enkelt hjul når den er varm og du føler den hænger og mærk evt. hvilket hjul det er det er galt med..ellers er mit bud en hovedcylinder eller bremseforstærker der driller..tjek om den virker ved at pumpe "trykket" af (med standset motor) derefter hold pedaltryk..start motor..pedalen skal nu synke et par cm..gør den det ,er den ok..har du også skiftet bremsevædske??..

samohtrelhe

  • Gæst
RE: Bremser hænger på 406
« Svar #3 Dato: 26. August 2010, 22:07 »
Hvis den hænger når du har bremset, og kan bringes til at slippe ved et HÅRDT tråd, så få checket om det er på alle 4 hjul.
Hvis dét også er tilfældet OG det især kommer efter lidt kørsel (15-30 min og hurtigere når det er varmt), så skift bremseforstærkeren!
Kostede mig 10.000 i lære penge at finde ud af det :-(

huseauto

  • Gæst
RE: Bremser hænger på 406
« Svar #4 Dato: 27. August 2010, 06:53 »
Er du sikker at genem bremseslanger og bremserør er god genemgang.
For end du skifte førsterker som koster 10.000 kr skal være sikker at alt andet er i orden.

www.husegracaninauto.com