Forfatter Emne: partikelfilter  (Læst 1681 gange)

karlson

  • Gæst
partikelfilter
« Dato: 23. August 2010, 16:42 »
Hej,
Hvordan finder man ud af om en 2004 307 HDi 1,6 110 hk har partikelfilter?
alternativt, kan det eftermonteres og hvad koster det?

mvh.
/Preben
B)

Martinovitz

  • Gæst
RE: partikelfilter
« Svar #1 Dato: 23. August 2010, 16:58 »
Hey,
Jeg går ud fra at det er en bil som du er første bruger af: Ring til Peugeot og oplys til stelnummer. De vil kunne sige om den er født med partikelfilter. Hvis ikke, så skal du have ét i og med at det er et krav pr. 1/4-2010. Ellers koster det 1000 kr. i ekstra afgift om året. Da det er en nyere bil, vil det nok kunne betale sig at få et partikelfilter.

Jeg ved ikke hvad det koster, spørg Peugeot og find dernæst ud af hvad en lokal automand tager for det. Bilen skal synes med filter på, og den ekstra afgift vil bortfalde.

Hvis du på et tidspunkt overvejer at sælge bilen, kan køber eventuelt godt kræve at der er filter på. Ellers vil den nok være svær at sælge.

Skats side om filter:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1813981
« Senest Redigeret: 23. August 2010, 19:43 af Martinovitz »

midph

  • Gæst
RE: partikelfilter
« Svar #2 Dato: 23. August 2010, 19:56 »
..Rigtigt at du kan få det oplyst hos Peugeot ,men der er delte meninger om det kan betale sig at eftermontere..prisen ligger omkring de 10.000kr(fik jeg oplyst hos min forhandler)..+vedligeholdelse..og med de 1oookr ekstra om året,kan du ha `bilen i 10år uden den store her og nu udgift ,men det er jo et personligt valg..hvordan det så ser ud i en senere handel,ved jeg ikke,men hvis man handler med en Peugeotforhandler,tror jeg ikke det er det store problem..det har før været diskuteret herinde og mange mente at det var en unødig udgift..incl. min egen Peugeotforhandler..men det skal du jo selvfølgelig selv tage stilling til..mvh. preben

silverfox

  • Gæst
RE: partikelfilter
« Svar #3 Dato: 24. August 2010, 21:21 »
Skriv stelnummeret til mig, så skal jeg sige dig det.
Men det kan ikke betale sig at eftermontere, som de andre også skriver.

Martinovitz

  • Gæst
RE: partikelfilter
« Svar #4 Dato: 31. August 2010, 22:21 »
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2010/08/31/212839.htm

Statistikken har talt. Jeg tager min argumentation i mig igen =)
« Senest Redigeret: 31. August 2010, 22:22 af Martinovitz »