Forfatter Emne: 'additive diesel level is low'  (Læst 2545 gange)

jesperholst

  • Gæst
'additive diesel level is low'
« Dato: 25. August 2010, 09:44 »
Min Peugeot 307 2.0 HDI FAP 136 hk begyndte at skrive denne meddelelse i infodisplayet igår.

Bilen har kørt 145.000 km

Hvad skal der til for at udbedre denne fejl?

ipk

  • Gæst
RE: 'additive diesel level is low'
« Svar #1 Dato: 25. August 2010, 17:00 »
Din Additiv beholder er ved at løbe tør for væske, så den skal fyldes op. Det er noget giftig stads, så det er bedst at lade et værksted gøre det. Værkstedet plejer ved samme lejlighed at skifte partikkelfilteret og bilens computer bliver opdateret. Du skal nok regne med at det koster 7 til 8000 kr. uden at du må hænge mig op på det.
Jeg kom selv af med 10.600 kr. men der blev additiv beholderen også skiftet på grund af pumpen inde i beholderen var færdig.

jesperholst

  • Gæst
RE: 'additive diesel level is low'
« Svar #2 Dato: 26. August 2010, 08:42 »
Citér
ipk skrev:
Din Additiv beholder er ved at løbe tør for væske, så den skal fyldes op. Det er noget giftig stads, så det er bedst at lade et værksted gøre det. Værkstedet plejer ved samme lejlighed at skifte partikkelfilteret og bilens computer bliver opdateret. Du skal nok regne med at det koster 7 til 8000 kr. uden at du må hænge mig op på det.
Jeg kom selv af med 10.600 kr. men der blev additiv beholderen også skiftet på grund af pumpen inde i beholderen var færdig.


Tak for svar - jeg har gjort det at jeg købt et opfyldningskit på 3 liter til 1800 kr. Det skal så påfyldes henover weekenden, hvor jeg også får nulstillet fejlen i infodisplayet.

Så jeg håber jeg at det kan gøre det.

silverfox

  • Gæst
RE: 'additive diesel level is low'
« Svar #3 Dato: 26. August 2010, 19:13 »
Vær lige opmærksom på, at det ER et giftigt og særdeles sundhedsskadeligt kemisk produkt du har med at gøre. Medmindre du er 100% på at du ved hvad du gør, skal du lade være med at gøre det selv!