Forfatter Emne: Radio forskelle ? RD4 version  (Læst 2089 gange)

Peter Hamann-Jungersen

  • Gæst
Radio forskelle ? RD4 version
« Dato: 26. September 2010, 12:44 »
Er der nogen herinde som kan forklare mig forskellen på de forskellige versioner af RD 4 radioen som er standard i Peugeot 407.

I min sidder der 6 taster i venstre side, det samme i min kollegas ! Men en af tasterne er anderledes end min ... Tasten BAND Er erstattet med TEL !!!

Betyder det at radioen har indbygget bluetooth ?  Og er det muligt at udskifte radioen,for på den måde opnå håndfri ???

Mvh

Peter

silverfox

  • Gæst
RE: Radio forskelle ? RD4 version
« Svar #1 Dato: 26. September 2010, 18:14 »
Visse 407ere er forberedt for tilslutning af håndfri. Det er lidt uklart om alle RD4 radioer kan, men fra '07 og frem har alle 407ere muligheden.
Man kan dog ikke bare udskifte radioen; så mangler du stadig en mikrofon.
I øjeblikket testes der et interface med iPod tilslutning og display integration af Bluetooth. Det virker nøjagtig som hvis bilen havde fabriksmonteret Bluetooth. Jeg regner med at det vil komme på markedet i første kvartal 2011, forudsat at de tests der udføres forløber som de skal.

Peter Hamann-Jungersen

  • Gæst
RE: Radio forskelle ? RD4 version
« Svar #2 Dato: 27. September 2010, 08:07 »
Citér
silverfox skrev:

Man kan dog ikke bare udskifte radioen; så mangler du stadig en mikrofon.



En mikrofon er vel ikke det store problem at montere ? Jeg fandt en radio med TEL knappen for ca 1800 Svkr på www.bildelar.se

Men den skal jo også kodes til bilen.

Tror du det kræver udskiftning af LCD displayet i midterkonsolen ?

mvh
Peter

silverfox

  • Gæst
RE: Radio forskelle ? RD4 version
« Svar #3 Dato: 27. September 2010, 19:15 »
Det kræver ikke en udskiftning af display. Men du skal være opmærksom på, at den "TEL" knap ikke betyder at der er Bluetooth i enheden. Modeller der har dette, har "Bluetooth" skrevet lige over CD-indgangen i radioen. Står der ikke "Bluetooth" på enheden, kræver det en separat bluetooth boks. Desuden kan du ikke tilslutte en hvilken som helst mikrofon. Så vidt jeg husker, er der ingen almindelig 3.5mm indgang bag i enheden.