Forfatter Emne: Anti pollution fault  (Læst 2981 gange)

Karstenh7900

  • Gæst
Anti pollution fault
« Dato: 24. September 2010, 23:52 »
På min "nye" 207SW 1.6 HDi (årgang 2009 efterår) har jeg fået følgende fejl 7-9 gange, Anti Pollution Fault. Det bevirker at motoren går i stå og det sker med og uden fartpilot, på landevej og på motorvej. Før bilen kan køre igen skal den standes helt og slukkes i 3 sek. Derefter kan den startes igen og køre videre. Har haft den på Geot værksted 3 gange...
1. gang blev motorstyreboksen opdateret og højtrykspumpen skiftet.
3-4 uger senere opstår samme fejl IGEN.... anti pollution fault
2. gang blev motorstyreboksen odpateret igen
6-7 uger senere opstår samme fejl IGEN.... anti pollution fault
3. gang blev BSM boks (motorsikringsboks) skiftet...
Har lige fået den tilbage fra Geot værkstedet idag, så nu må vi se hvor længe den holder denne gang....

For mig virker det meget som om Geot værkstedet er totalt på bar bund og ikke ved hvor fejlen ligger.
Har nogen lignende erfaringer med dette? -anti pollution fault?
« Senest Redigeret: 24. September 2010, 23:56 af Karstenh7900 »

morgan

  • Gæst
RE: Anti pollution fault
« Svar #1 Dato: 25. September 2010, 00:49 »
hejsa...

Skod... kan jeg kun sige

Jeg har selv en 207sw HDI FAP 1.6 90 hk  fra 9/1 2010.. Og svinet køre bare til 100 og været i tvivl om nogle ting, men altid fået svar.

Jeg har kørt ca 32.000 km siden januar, og den køre perfekt... Hvis jeg bliver nevøs, så spørger jeg i dette forum.

Jeg må sige at hvis du har en defekt 207, så er du fandme uheldig, det er en sjældenhed... 207 1.6 HDI FAP er peugeot's bedste diesel motor de har lavet til dato.  Den får bedste point af alle, og det er flot af den lille grissehagger.:D

Vi har en guro her.: Silverfox.....Det må du kunne svare på mht overstående problem.....
« Senest Redigeret: 25. September 2010, 01:14 af morgan »

silverfox

  • Gæst
RE: Anti pollution fault
« Svar #2 Dato: 25. September 2010, 15:39 »
Nu kan anti pollution fault dække over alt mellem himmel og jord. Men jeg mistænker motorstyreboksen for at være synderen. Den er blevet opdateret flere gange, åbenbart uden held. Men lad os nu se om det seneste værkstedsbesøg ikke har løst problemet? Hvad har værkstedet iøvrigt gjort denne gang?

Karstenh7900

  • Gæst
RE: RE:
« Svar #3 Dato: 25. September 2010, 17:22 »
Hej,
Tåstrup har haft den alle 3 gange. Nu håber jeg at den er fikset så jeg kan nyde min bil :-)