Forfatter Emne: Partikelfilter fejlmeddelse 407 1.6hdi  (Læst 5693 gange)

Peter Hamann-Jungersen

  • Gæst
Partikelfilter fejlmeddelse 407 1.6hdi
« Dato: 20. September 2010, 22:17 »
[img]IMG_0080.JPG[img]

"Particle filter regeneration cycle Urgent"

Denne fejl dukkede op idag,på vej til Odense ! Jeg ringede til værkstedet og fik besked på at "køre frisk de næste 10-15 min"

Men her efter små 500 km er fejlmeddelsen der stadig :o

Er mit partikelfilter klar til udskiftning ? Eller ?

morgan

  • Gæst
RE: Partikelfilter fejlmeddelse 407 1.6hdi
« Svar #1 Dato: 22. September 2010, 09:25 »
Det den skriver, er at dit partikelfilter er stoppet...
Bilen kan ikke selv rense det pga en defekt, eller manglende væske til at rense filter med... Bilen har noget add som den bruger til at rense filter med, hvis du er løbet tør for dette, så får du dette problem.

Læs.: 207 SW HDI slugt en fløjte.... KJ giver en rigtig god forklaring på hvad der sker og hvorfor.

Desværre må jeg sige at det hedder den tunge vej til Peugeot og betale ved kasse 1. " Det havde jeg selv gjort"
« Senest Redigeret: 22. September 2010, 09:34 af morgan »

Peter Hamann-Jungersen

  • Gæst
RE: Partikelfilter fejlmeddelse 407 1.6hdi
« Svar #2 Dato: 24. September 2010, 07:44 »
Citér
morgan skrev:
Det den skriver, er at dit partikelfilter er stoppet...
Bilen kan ikke selv rense det pga en defekt, eller manglende væske til at rense filter med... Bilen har noget add som den bruger til at rense filter med, hvis du er løbet tør for dette, så får du dette problem.

Læs.: 207 SW HDI slugt en fløjte.... KJ giver en rigtig god forklaring på hvad der sker og hvorfor.

Desværre må jeg sige at det hedder den tunge vej til Peugeot og betale ved kasse 1. " Det havde jeg selv gjort"


Jeg fik monteret et nyt partikelfilter igår ! Fik en pris fra Peugeot værkstedet på 9.000 til 11.000 alt efter hvor meget tid der skulle bruges ..

For at sammenligne priserne, så kontaktede jeg Bosch Carservice Dieselcenter ! Der var prisen incl originale reservedele 6800,- incl moms og montering ... Se det er sq en god oplevelse :-)