Forfatter Emne: airbagfejl  (Læst 1849 gange)

tomaspeu

  • Gæst
airbagfejl
« Dato: 24. September 2010, 18:06 »
Jeg er indehaver af en Peugeot 406 ST 2.0 fra 1997 der har en fejlmeddelelse fra airbaggen.
Har ved udmåling fået vist at det er fra førerbaggen.
Det skulle sandsynligvis være styreboks/modul der er defekt.
Er der nogle der kender til det og hvordan det kan løses?
Hvad kan det koste?

dalle83

  • Gæst
RE: airbagfejl
« Svar #1 Dato: 24. September 2010, 18:25 »
hva skriver den præcis ved fejludlæsning?? Tit stikket under sædet den er gal med.

tomaspeu

  • Gæst
RE: airbagfejl
« Svar #2 Dato: 25. September 2010, 14:51 »
Skulle være undersøgt.
Fik at vide at det var førerbaggen det var galt med og at fejlen ikke kunne slettes.
Hvis det er ledninger under førersædet hvilke er det så og hvordan undersøges/udbedres det så?

silverfox

  • Gæst
RE: airbagfejl
« Svar #3 Dato: 25. September 2010, 15:45 »
Førerairbagen og styreboksen er to forskellige ting. Det er set før, at styreboksen bliver defekt.
Men en meget normal årsag til en lysende airbag lampe, er et batteri med for lav spænding. Når spændingen bliver for lav, slukker systemet for "ikke-vitale" dele som eks. airbag. Jeg ved dog ikke om det kan udlæses som en fejl på airbagen? Men tjek lige spændingen på batteriet alligevel...

dalle83

  • Gæst
RE: airbagfejl
« Svar #4 Dato: 25. September 2010, 21:11 »
Citér
tomaspeu skrev:
Skulle være undersøgt.
Fik at vide at det var førerbaggen det var galt med og at fejlen ikke kunne slettes.
Hvis det er ledninger under førersædet hvilke er det så og hvordan undersøges/udbedres det så?


Ofte er der løs forbindelse i stikket som sagt.. Det løses ved at lodde de to ledninger sammen og smide stikke i skraldespanden. så bliver fejlen perioisk istede for permament og kan slettes.. Mener de er brune.

Lessmann

  • Gæst
RE: sammen fejl
« Svar #5 Dato: 27. September 2010, 07:17 »
Jeg havde samme fejl med min 406 2,0 fra 01 ang airbag der er så bare 2 lamper i min så man kan se om det er den foreste eller side airbag jeg testede det ved at at sætte en modstand(kan ikke lige huske størrelse på modstand) i ledningen og så forsvandt fejlen så ved man jo det er selve airbaggen :o) dyrt fra ny men ca 1500 brugt