Forfatter Emne: Navigation ?? Hvad gør I ?  (Læst 4089 gange)

Peter Hamann-Jungersen

  • Gæst
Navigation ?? Hvad gør I ?
« Dato: 12. September 2010, 13:41 »
Hej Alle

Jeg har nu haft min 407ér (1.6 HDI fra 2005) i nogle måneder ... Og er trææææt af dinglende navi i forruden og dårlig lydkvalitet (læs ekko) når jeg bruger min Garmin til håndfri :o

Hvad har I andre monteret ?  Jeg har kig på Pioneer AVIC-F500BT som indeholder tlf/gps/ipod og MPG4 visning af film ...

Alternativer er vel Blaupunkt eller Becker modeller i 1DIN størrelse ... Jeg vil gerne have Ipod styring og håndfri , samt beholde ratbetjeningen og display aktivt .

Hvad siger jeres erfaring ? Hvordan har I løst dette i jeres 407ér

Tak for jeres info / erfaringer

Peter

Ole Edslev - 407

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 395
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Navigation ?? Hvad gør I ?
« Svar #1 Dato: 12. September 2010, 15:09 »
Vi var rigtig glad for vores Garmin, (som er et par år gammel) da vi i år havde ferie i Frankrig og Italien, den førte os lige til bestemmelsesstedet, henholdsvis et lejet hus og et hotel.
Men i bjergene er den ubrugelig, den kører rundt med os, så vi må bruge fornuften og almindelig kort i stedet.

Herhjemme har vi sjældent brug for den, den ligger i bilen, men er let at tage frem og sætte på instrumentbrættet med sort velcro tape, jeg har fået lavet et specielt stik der passer til Garmin
Sedan 40http://7-2,0 HDI- dec 04. 188.000

Martinovitz

  • Gæst
RE: Navigation ?? Hvad gør I ?
« Svar #2 Dato: 12. September 2010, 16:12 »
Hey,
Gode GPS'er burde falde lidt i pris, nu hvor mobilerne er ved at trænge sig ind på det marked. Så køb en ordentlig GPS. Der findes tonsvis af tests og reviews på dem...

Goldwing

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 508
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • trædrejer
  • By: srubbekøbing
RE: Navigation ?? Hvad gør I ?
« Svar #3 Dato: 12. September 2010, 17:28 »
vælg en Tom Tom 930 eller 950 virker altid var på Nordkap i sommer og der var ikke problemer, og lyden kan gå over radioen
Hilsen
Kjeld Andersen

[mail]kjelda@stofanet.dk[/mail]

obak

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 204
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Navigation ?? Hvad gør I ?
« Svar #4 Dato: 12. September 2010, 19:12 »
Uden at vide det tror jeg at manden er ude efter en gps som er indbygget i radioen, tager jeg fejl. ?
New 308 Blue HDI 2.0 SW

sttn

  • Gæst
RE: Navigation ?? Hvad gør I ?
« Svar #5 Dato: 12. September 2010, 19:47 »
Davs

Vores TOM TOM kunne find hjem fra Østrig troede det var bjerge men nej lortet var gået død.? så jeg havde glemt alt om den ,så en dag fandt jeg den frem ,den fik strøm og nu virker den igen.

Næste gang tager jeg en uden alt det skidt man ikke  bruger bare den har vognbane retning så man det være det, kort er jo de sammen om den er dyr eller billiger.

Har bygget? et lille slags holder til at sætte den fast på i stedet for op i ruden, på en 307 under radio er der et opbevaring sted til div,der har jeg bukket et stykke alu i " u " form der sider sugekoppen så og den sider fint der.

hilsen
steen

Peter Hamann-Jungersen

  • Gæst
RE: Navigation ?? Hvad gør I ?
« Svar #6 Dato: 12. September 2010, 21:16 »
Citér
obak skrev:
Uden at vide det tror jeg at manden er ude efter en gps som er indbygget i radioen, tager jeg fejl. ?


Hehehe Helt korrekt ... Jeg gider ikke have en gps dinglende i forruden mere ;-)

Vil gerne have gps og håndfri indbygget i bilen ... Anyone ??

silverfox

  • Gæst
RE: Navigation ?? Hvad gør I ?
« Svar #7 Dato: 14. September 2010, 20:34 »
Pioneer AVH 5200BT sammen med AVIC F220. Det giver et fremragende navi-anlæg med et godt håndfrit system. Det koster pt 10.500 i vejl. ud hos Pioneer. Dertil skal du have en ramme til ca 300 kr og et rat-interface til ca 700 kr. Så bliver det ikke bedre!

Jeg må lige tilføje, at den ramme man kan købe er til den gamle model, så den skal lakeres. Det gør det jo en smule dyrere...
« Senest Redigeret: 15. September 2010, 19:55 af silverfox »

Peter Hamann-Jungersen

  • Gæst
RE: Navigation ?? Hvad gør I ?
« Svar #8 Dato: 18. September 2010, 08:16 »
Citér
silverfox skrev:
Pioneer AVH 5200BT sammen med AVIC F220. Det giver et fremragende navi-anlæg med et godt håndfrit system. Det koster pt 10.500 i vejl. ud hos Pioneer. Dertil skal du have en ramme til ca 300 kr og et rat-interface til ca 700 kr. Så bliver det ikke bedre!

Jeg må lige tilføje, at den ramme man kan købe er til den gamle model, så den skal lakeres. Det gør det jo en smule dyrere...


Har du monteret et sådan anlæg ?  Det kan måske også løses med en Avic X 1 - 3 hvis en sådan kan findes ..

Jeg vil bare gerne bevare ratbetjening , og have mulighed for at styre min Ipod .

Peter

silverfox

  • Gæst
RE: Navigation ?? Hvad gør I ?
« Svar #9 Dato: 18. September 2010, 08:27 »
Jeg har ikke monteret et i en 407 endnu, men vi skal montere et i en 407 i næste uge. X1-3 findes iøvrigt ikke mere, men dn model jeg nævner er i samme høje kvalitet og der er mulighed for ratbetjening og tilslutning/styring af ipod.

golfern

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 45
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Ebeltoft
RE: Navigon
« Svar #10 Dato: 25. September 2010, 21:33 »
Jeg har indtil nu haft en Navigon 7320 med aktivt Broditbeslag placeret ved siden af radioen. Jeg gider nemlig heller ikke have noget hængende i forruden.
Nu har jeg udskiftet den med en Iphone 3gs i en aktiv Brodit holder, som sidder samme sted som den gamle. Jeg har den tilkoblet mit Parrot 2400, så der er handsfree hele tiden. Det bedse er, at Iphone kan håndtere alle mine kontakter uden at jeg forlods behøver at indtale et eneste navn.
Jeg trykker bare på hjem knappen på Iphonen og siger "Ring til" og så det fulde navn i kontaktbogen. Som Navigation har jeg igen købt Navigon til Iphonen, og det fungerer perfekt.