Forfatter Emne: Fejl på Esp og abs  (Læst 2016 gange)

alfahjorten

  • Gæst
Fejl på Esp og abs
« Dato: 26. September 2010, 19:28 »
Er der nogen der kan fortælle hvad der kan være galt med min 407 sw fra 04, der er nu kommet en permanent fejl på bilen på dette , det startede med at komme af og til , men nu er det permanent , man kan ikke slette fejlen via stikket. Hvad koster det ,jeg er ved at være træt af regninger til denne bil med evige fejl på infoskærmen, evige bib fra bilen når man starter bilen, først var taget utæt, så var der hul i bærearmene til de foreste støddæmpere fordi de er lavet til at vand kan ligge der altid ! så brændte turboén af (jeg kører bestemt ikke ræs) da turboén røg blev plejlstang inde i moter skæv = ny moter og 30 timers arbejdsløn,:D Fik at vide at det var fordi bilen havde kørt 30 000 km på samme olie :( så var der pludslig ingen varme i bagruden en ledning inde i ruden manglede forbindelse = ny bagrude, så kom der en mrd senere at den bagerste rudevisker ikke ville viske den havde sat sig fast i beslaget til bagrudeviskeren = nyt beslag så er der hele tiden en pære til nærlys der skal skiftes,nu har man snart postet så mange penge i at man taber for meget på et salg. Undskyld men måtte lige have luft (det utætte glastag var heldigvis stadig under garantien:p, nå men tilbage til esp og abs fejlen , er der nogen bud på hvad der kan være galt ?

silverfox

  • Gæst
RE: Fejl på Esp og abs
« Svar #1 Dato: 26. September 2010, 19:33 »
Det kan skyldes en defekt ABS føler.
Og 1.6 HDI motoren er meget følsom overfor dårlig olie, så der skal serviceintervallerne overholdes.

larsK

  • Gæst
RE: Fejl på Esp og abs
« Svar #2 Dato: 26. September 2010, 21:25 »
de bagerste abs sensore. har man skiftet en del af.

Mprof

  • Gæst
RE: Fejl på Esp og abs
« Svar #3 Dato: 02. Oktober 2010, 14:29 »
Hej

Det kan eventuelt også være ABS/ESP enheden, som er i stykker.

Se eventuelt tidligere indlæg omhandlende ABS modul.

OBS - men kontrollere lige det som de andre medlemmer skriver til dig. Bilværkstedet burde kunne udmåle bilen, og give dig en vurdering af hvad fejlkilden er.

Fortsat god dag