Forfatter Emne: Airbag - Dette er ikke normalt  (Læst 3106 gange)

ItsStillRunning

  • Gæst
Airbag - Dette er ikke normalt
« Dato: 14. August 2011, 01:46 »
I min verden er jeg simpelthen helt ude af systemet.

Jeg har kørt i en Peugeot 306 XS 1.8 i 2 år, og lige nu hvor der mangler 1måned til syn, så popper "fejlene" frem.

Den første er den klassiske airbag. Jeg tænder bilen, den blinker et par gange for derefter at blinke fast.
Jeg tog til en mekaniker som tjekkede på computeren og sagde, at begge airbag foran samt selestrammerne havde fejl.

Dernæst tog jeg til en Auto-elektriker som slet ikke kunne komme i kontrakt med Air-baggen.

Så kørte jeg ud til en ny mekaniker som åbneden boksen hvor gear-stangen samt håndbremsen er. Herunder lå en lille styreboks til Airbagen.

I første omgang lignede det en fraskilt ledning som skulle sættes på igen. Lyset var væk! Jeg kørte 50 meter, og pop, så kom den frem igen.

Hvad kan dette skyldes? Jeg har været hos 3 mekanikere som kort sagt ikke kan håndtere den. Styreboksen kan vel ikke være defekt, siden den fungerede for en kort stund?
« Senest Redigeret: 14. August 2011, 01:47 af ItsStillRunning »

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Airbag - Dette er ikke normalt
« Svar #1 Dato: 14. August 2011, 16:29 »
Hvis den første mekaniker sagde der var fejl på airbag og selestrammere  , hvorfor kører du så vidre til den næste istedet at lade den første ubedre fejlen  ?

ItsStillRunning

  • Gæst
RE: Airbag - Dette er ikke normalt
« Svar #2 Dato: 14. August 2011, 17:33 »
Citér
KHJ skrev:
Hvis den første mekaniker sagde der var fejl på airbag og selestrammere  , hvorfor kører du så vidre til den næste istedet at lade den første ubedre fejlen  ?


Han kunne ikke lave den. Han sagde han ikke kunne og jeg skulle have fat i en auto elektriker. Men auto elektrikeren kunne slet ikke få forbindelse til Airbaggen.
Han forsøgte et eller andet direkte fra bilbatteriet, og her sagde han at boksen skulle udskiftes. Men den næste mekaniker sagde den ikke skulle, og her kom det med ledningerne indover.

ItsStillRunning

  • Gæst
RE: Airbag - Dette er ikke normalt
« Svar #3 Dato: 14. August 2011, 17:33 »
Citér
KHJ skrev:
Hvis den første mekaniker sagde der var fejl på airbag og selestrammere  , hvorfor kører du så vidre til den næste istedet at lade den første ubedre fejlen  ?


Han kunne ikke lave den. Han sagde han ikke kunne og jeg skulle have fat i en auto elektriker. Men auto elektrikeren kunne slet ikke få forbindelse til Airbaggen.
Han forsøgte et eller andet direkte fra bilbatteriet, og her sagde han at boksen skulle udskiftes. Men den næste mekaniker sagde den ikke skulle, og her kom det med ledningerne indover.

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Airbag - Dette er ikke normalt
« Svar #4 Dato: 14. August 2011, 18:49 »
i 90% af tilfælde med airbag er det stikket under sædet til selestrammerne der er årsagen  når vi snakker 306  ( Orange stik )  der kan være fejl på drejekontakten under rattet  og der kan være fejl på stikket til pass. airbag  men der kommer ikke fejl på alt samtidig medmindre det er styreboksen eller dens strømforsyning  o.lign

Har du prøvet aut Peugeot værksted de burde kunne løse det

ItsStillRunning

  • Gæst
RE: Airbag - Dette er ikke normalt
« Svar #5 Dato: 14. August 2011, 18:58 »
Citér
KHJ skrev:
i 90% af tilfælde med airbag er det stikket under sædet til selestrammerne der er årsagen  når vi snakker 306  ( Orange stik )  der kan være fejl på drejekontakten under rattet  og der kan være fejl på stikket til pass. airbag  men der kommer ikke fejl på alt samtidig medmindre det er styreboksen eller dens strømforsyning  o.lign

Har du prøvet aut Peugeot værksted de burde kunne løse det


Hvor meget kan sådan en styreboks koste? Kan ikke finde noget på nettet. Hedder den bare Styreboks?

Goldwing

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 508
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • trædrejer
  • By: srubbekøbing
RE: Airbag - Dette er ikke normalt
« Svar #6 Dato: 15. August 2011, 08:39 »
Hel fant det her som  er oversat fra engelsk
Hi
 Sikkerhed først, før du gør dette skal du sørge for, at batteriet er dissconnected, og du har forladt bilen mindst 5mins efter dissconnection.
 Find den orange farvede ledning under begge forsæder, og hvis de er der stadig fjerne og genmonter 2 eller 3 gange det stik, stik til disse ledninger. Sørg for, at ledninger føres korrekt, og ikke under nogen spænding, fjerne alt, der har også sneget sig under sæderne.
 Monter batteriet, og kontrollér at se, om lyset går ud. På mange af disse biler stikket under sæderne er fjernet og erstattet med faste stik, hvis det stadig kontrollere routing osv.
 Hvis der ikke held med dette, vil du nødt til at få hukommelsen læse på styreenheden til at afsløre karakteren af fejlen.
 Håber dette hjælper lidt.
http://www.ilexa.co.uk/forum/index.php?topic=2258.0
« Senest Redigeret: 15. August 2011, 08:40 af Goldwing »
Hilsen
Kjeld Andersen

[mail]kjelda@stofanet.dk[/mail]

ItsStillRunning

  • Gæst
RE: Airbag - Dette er ikke normalt
« Svar #7 Dato: 15. August 2011, 18:52 »
Citér
Goldwing skrev:
Hel fant det her som  er oversat fra engelsk
Hi
 Sikkerhed først, før du gør dette skal du sørge for, at batteriet er dissconnected, og du har forladt bilen mindst 5mins efter dissconnection.
 Find den orange farvede ledning under begge forsæder, og hvis de er der stadig fjerne og genmonter 2 eller 3 gange det stik, stik til disse ledninger. Sørg for, at ledninger føres korrekt, og ikke under nogen spænding, fjerne alt, der har også sneget sig under sæderne.
 Monter batteriet, og kontrollér at se, om lyset går ud. På mange af disse biler stikket under sæderne er fjernet og erstattet med faste stik, hvis det stadig kontrollere routing osv.
 Hvis der ikke held med dette, vil du nødt til at få hukommelsen læse på styreenheden til at afsløre karakteren af fejlen.
 Håber dette hjælper lidt.
http://www.ilexa.co.uk/forum/index.php?topic=2258.0



Jeg har jo søgt over hele nette ang. dette problem, så jeg har været forbi dette med stikket under sæderne 50 gange og konstateret, at det ikke er her problemet ligger. Jeg har også fået læst med computer hvad fejlen er, men det er de 2 airbags på føre- og passagersædet samt selestrammerne. Mere kom der ikke ud af det. Min mekaniker sagde det ikke var styreboksen der var deffekt , da han fik fjernet lyset efter at have rørt lidt på den. Men lyset kom tilbage....