Forfatter Emne: airbagfejl  (Læst 1316 gange)

thebossdk

  • Gæst
airbagfejl
« Dato: 10. Oktober 2010, 10:24 »
Hej alle
Jeg er indehaver af en Peugeot 307 årg 2003, igår tændte airbag lampen bare lige pludselig uden grund ??? Har prøvet at lade bilen stå uden spænding en halv time, det hjalp ikke, har en ide om at det er noget med passagersædet, umiddelbart ser stikkene ok ud. Så desværre må jeg nok have udlæst fejlkoder på det, men mine erfaringer med det lokale Peugeot, er dyrekøbte, så er der nogen der kan foreslå et alternativ i kbhs området

Thomas 307 SW

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 462
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Køge
RE: airbagfejl
« Svar #1 Dato: 10. Oktober 2010, 13:55 »
Det er oftest et airbagstik under et af sæderne, der har dårlig forbindelse. Prøv at skille dem fra hinanden og samle dem igen. For en sikkerheds skyld, så frakobl batteriet. Ellers må du nok en tur forbi værkstedet. Prøv i Taastrup, jeg har gode erfaringer der. Men det er, gætter jeg på, der du har dyrekøbte erfaringer? Men du kan jo altid få udlæst fejl, og så vælge om de skal lave det, eller et andet værksted.
Mvh. Thomas Trydal, formand PCDK.
Nu med 308 SW GT THP 175 2008.

Alf0872

  • Gæst
RE: airbagfejl
« Svar #2 Dato: 12. Oktober 2010, 19:14 »
Hej

Havde sammen problem med min 307.
Peugeot lavede det ved at klippe stikket af (mit stik der fejlede var det under føresædet) og lodde ledningerne sammen.
Så hvis du er eller kender en der er lidt fiks med en loddekolbe så kan du lave det selv for meget få penge.
MvH
Morten