Forfatter Emne: Nye Peugeot (106 GTi) ejer.  (Læst 2042 gange)

ALLEPE

  • Gæst
Nye Peugeot (106 GTi) ejer.
« Dato: 31. August 2010, 19:38 »
Hejsa,

Jeg er ny i Peugeot verdenen - eller rettere: det er 11 år siden jeg sidst ejede en Peugeot (205) - men har d.d. købt en Peugeot 106 GTi så nu er jeg back ind business;)

Jeg har som sagt købt en Peugeot 106 GTi 1.6 fra 2000 med 120 HK. Jeg er dog interesseret i at sparke lidt flere kræfter i den, da den er noget sløv (kommer fra en Cupra med 300HK)

Jeg forhørte mig hos Landberg (chiptuning) om det kunne betale sig at smide en chip i, men det fraråede de, da de sagde effekten var minimal. Jeg synes dog jeg har læst flere steder man kan smide en chip i fra RH (?) som skulle smide den op på ca. 140 HK. Er dette korrekt? Jeg kommer dog fra Sjælland og som jeg forstår ligger RH kun i Jylland. Kender I til nogen som chiptuner den på Sjælland - pris og effekt?

Er der andre ting man kan gøre, og hvad er prisniveuet?

Derudover er der nogle andre ting jeg står og mangler til den:

- Nye alufælge (gerne nogle standard 106 GTi fælge hvis det findes?)
- Fælge med vinterdæk (14" eller 15" er fint)
- Sportsudstødning (Remus?)
- Sænkning (gevind eller "standard" )

Så hvis der er nogle som ligger inde med nogle af disse dele er jeg interesseret. I skal dog komme fra Sjælland da jeg ikke gider køre over broen.

Er der i øvrigt nogen som kan oplyst ET samt maks størrelse på fælge til bilen?

Mange tak for hjælpen .. /Anders
« Senest Redigeret: 31. August 2010, 19:39 af ALLEPE »

sttn

  • Gæst
RE: Nye Peugeot (106 GTi) ejer.
« Svar #1 Dato: 31. August 2010, 21:03 »
Hej.

prøv her  http://www.hi-speed.dk/ om det er noget? adr TJA....

Martinovitz

  • Gæst
RE: Nye Peugeot (106 GTi) ejer.
« Svar #2 Dato: 31. August 2010, 22:06 »
Hey,
Du får størst effekt ved chiptune, hvis du har en bil med turbo. Personligt synes jeg at det hurtigt bliver dyrt at få ekstra heste i en sugemotor. Effekt pr krone er lav.

Men hvis du bare vil have bedre speederrespons, så køb et freeflow luftfiler + en komplet sportsudstødning. Så bliver den lidt mere levende.

Hvis du vil have mere, skal du enten være entusiast eller rig. Jeg mener ikke det det kan betale sig forbi dette punkt. I en turbobil kan du hurtigt hente mange heste ved at stille på ladetryk og chiptune.

Men held og lykke med det!

silverfox

  • Gæst
RE: Nye Peugeot (106 GTi) ejer.
« Svar #3 Dato: 01. September 2010, 23:22 »
ET skal være 16-18. Du kan nok ikke sætte større en 16" på, medmindre du vil ombygge bilen ret kraftigt!?
Jeg mener heller ikke at du vil få noget ud af at chippe den. Det nytter som regel kun noget på turbo(diesel) motorer.

Hvis ikke bilen allerede har det, så sæt en bananmanifold på. Det er osse et udbredt kneb at sætte en 1.3 Rallye indsugningsmanifold på en 1.6 Rallye. Jeg er dog ikke helt sikker på at det kan gøres på en 1.6 GTI?

jannikll

  • Gæst
RE: dele
« Svar #4 Dato: 13. Oktober 2010, 01:25 »
hej, jeg har nogle 14 tommer fælge med vinterdæk, de har kørt max 1000 km. dækkene kom på sidst i januar og min gamle 106'er gik i stykker sidst i februar, så de har kørt i 1 måned.

jeg har også 15 tommer fælge med sommerdæk også næsten lige skiftet:)