Forfatter Emne: 206 går i stå ved udkobling  (Læst 2627 gange)

auser

  • Gæst
206 går i stå ved udkobling
« Dato: 14. Oktober 2010, 19:33 »
hej.

jeg har haft lidt bøvl med min 206 1,4 benzin,   når man sætter farten ned og kobler ud får at holde stille for stoplys at den bare går ud??  så har prøvet med et par flasker dyserens på en 35liters benzin.
men den gør det stadig lidt selvom jeg har kørt en 1km med det itanken.
mon nogen har haft lign. symtom på deres bil  eller ku ha en viden hva det kan være?
håber nogen kan guide

Mads9210

  • Gæst
RE: 206 går i stå ved udkobling
« Svar #1 Dato: 16. Oktober 2010, 12:57 »
Har også en 206 1,4. Havde samme problem med, at når man koblede ud gik den for langt ned i omdrejninger og gik derfor i stå. Min mekaniker tror det er tomgangsregulatoren, men er ikke sikker på det. Jeg prøvede det som hedder Bell ADD servicerens 4, som skulle gå ind og rense ved tomgangsregulatoren osv. Her efter 2 uger hvor jeg prøvede det, er den kun gået ud en enkelt gang, så det har virket lidt.

auser

  • Gæst
RE: 206 går i stå ved udkobling
« Svar #2 Dato: 16. Oktober 2010, 14:49 »
hey.

tak for svaret  min går så ikk ned i omdrejninger men går bare ud, idag lør d16 har den ikk gået ud på vej til arbejde men en gang dagen før,   ved du om man med hjælp med computer læsning finde fejlen??  og hvis nu det er tomgangs motor ved du hva sådan en koster

Mads9210

  • Gæst
RE: 206 går i stå ved udkobling
« Svar #3 Dato: 17. Oktober 2010, 18:56 »
Så lidt. Min mekaniker smed sådan en tester på den. Han kunne så se på computeren om den slog ud med nogle fejl. Det gjorde den så ikke, men kan være din gør. Tror den koster 800 kr. eller noget. Men hvis jeg var dig, ville jeg finde ud ad præcist hvad problemet er, inden man prøver på alt muligt :D

Mads9210

  • Gæst
RE: 206 går i stå ved udkobling
« Svar #4 Dato: 17. Oktober 2010, 18:56 »
Så lidt. Min mekaniker smed sådan en tester på den. Han kunne så se på computeren om den slog ud med nogle fejl. Det gjorde den så ikke, men kan være din gør. Tror den koster 800 kr. eller noget. Men hvis jeg var dig, ville jeg finde ud ad præcist hvad problemet er, inden man prøver på alt muligt :D

auser

  • Gæst
RE: 206 går i stå ved udkobling
« Svar #5 Dato: 18. Oktober 2010, 09:40 »
hey mads9210.

jeg regner med at den skal testet på en computer i næste uge de sidste par dage har der intet været faktisk og det efter jeg kom et par flasker dyserens i tanken,   men ang Bell ADD servicerens 4  hvordan tilføre man det på bilen skal man sprøjte det ind eller hælde på??  

man håber dyserensen hjalp  ang Bell ADD servicerens 4 det kan vel aldrig skade at man giver bil noget af det eller hvad??

Mads9210

  • Gæst
RE: 206 går i stå ved udkobling
« Svar #6 Dato: 20. Oktober 2010, 12:31 »
Jeg sprøjtede det ind der ved indsugningen, og der har faktisk ikke været nogle problemer i en 3 ugers tid nu. Ved ikke om det er BELL ADD som har gjort det, eller om det bare er forsvundet af sig selv. Nej kan ikke tage skade af at bruge det.