Forfatter Emne: Ingen luft til fødderne, 306 HDI  (Læst 989 gange)

QuadClown

  • Gæst
Ingen luft til fødderne, 306 HDI
« Dato: 18. Oktober 2010, 22:03 »
Min kærestes (nyindkøbte) 306 HDI uden aircon udviser en lidt mærkelig adfærd.

Der kommer ikke noget luft ud af dyserne ved fødderne når drejeknappen på ventilationsanlægget er sat på indstilling herfor. Det gælder både kold og varm luft, samt alle hastighedstrin for blæseren. Selve blæseren virker fint, og alle andre luftdyser virker som de skal.

De 3 drejeknapper på ventilationsanlægget er forbundet til 4 kabler for hhv. recirkulationsklap, varm/kold luft klap, fødder/forude/blandet klap, samt klap der leder luft ud til dyserne i midten og siden af instrumentbordet.

Har haft blæseren ude og med et USB endoskop kikket ind i "varmekassen", eller hvad vi skal kalde den. De 4 nævnte klapper kan jeg se og de åbner og lukker tilsyneladende korrekt.

Hvad dælen kan der være på spil her ?  En eller anden passage inden i varmekassen som jeg ikke kan nå med endoskopet der er stoppet af blade og skidt, eller er der en 5. klap et eller andet sted som ikke virker...

Nogen her som har nogen erfaringer, eller nogen bud ?  Er jo ikke meget for at skille hele instrumentbordet ad hvis nu det alligevel er noget som kan klares udefra :)

mvh
Lars