Forfatter Emne: Ruder som ikke vil afdugge  (Læst 1685 gange)

Storm

  • Gæst
Ruder som ikke vil afdugge
« Dato: 28. Oktober 2010, 08:54 »
Jeg har en Peugeot 206  -  hvor jeg pludselig ikke kan afdugge ruderne.
Blæseren  fungerer fint og luften kommer også op på ruden, jeg har tjekket at blæseren er indstillet rigtigt med luft udefra og ikke på
cirkulation, jeg har prøvet at slå den over på cirkulation og tilbage på luft udefra for at høre om den rent faktisk åbner og lukker og det lyder helt klart somom den fungerer,  jeg har ALDRIG haft problemet før ? -  er der nogen der kan komme med et forslag til hvad jeg ellers kan gøre.

midph

  • Gæst
RE: Ruder som ikke vil afdugge
« Svar #1 Dato: 28. Oktober 2010, 09:24 »
..har præcis det samme problem hver gang vi når denne kolde fugtige tid,men fik at vide at det løses ved at slå A/C til,og så afdugger den med det samme..ligesom den afiser meget hurtigere med A/C slået til (det står vist også i instruktionsbogen)..men ja..det undrer mig også,da jeg aldrig har skulle det i andre bilmærker og det skal nævnes at der ikke er nogle utætheder i systemet,så der evt. afgives vanddampe..det må simpelthen være fordi bilen "for tæt", så der ikke er "naturlig" udluftning..prøv det med aircondition slået til og se om det hjælper i din bil..igen vil jeg mene at det ikke kan være "sundt" for økonomien at køre med A/C slået til hele tiden??..eller er det bare indbildning  fra min side..vil gerne høre fra andre om dette??? mvh.

Storm

  • Gæst
RE: Ruder som ikke vil afdugge
« Svar #2 Dato: 28. Oktober 2010, 10:00 »
Min Peugeot har ikke A/C  -  er der andre derså har et forslag, den er  8 år  gammel og det er første år jeg oplever problemet ?

midph

  • Gæst
RE: Ruder som ikke vil afdugge
« Svar #3 Dato: 28. Oktober 2010, 10:05 »
Hej storm..ja så vil jeg anbefale dig at få dit varmesystem/apparat trykprøvet,da den mindste utæthed kan bevirke dette problem..mvh. Preben

Lessmann

  • Gæst
RE: Pollenfilter
« Svar #4 Dato: 28. Oktober 2010, 10:33 »
Hejsa Havde samme problem med min 406 ,skiftede pollenfilter den var godt fugtig og derefter virkede det meget bedre :o)

midph

  • Gæst
RE: Ruder som ikke vil afdugge
« Svar #5 Dato: 28. Oktober 2010, 20:09 »
Hejsa ..har nu prøvet at rense pollenfilter med en støvsuger og må sgi`gi`dig ret..det er faktisk blevet bedre med mindre dug..så det er da indkøb af nyt filter snarest og det er nemt selv at skifte...tak for et godt råd..:D..mvh. Preben
« Senest Redigeret: 28. Oktober 2010, 20:12 af midph »

Storm

  • Gæst
RE: Ruder som ikke vil afdugge
« Svar #6 Dato: 29. Oktober 2010, 15:13 »
Hejsa
Jeg har nu fundet ud af hvad der er galt  -  den har smidt alt  vandet,
pludselig til morgen var mine bundmåtter våde, dvs. der er en utæthed i varmesystemet  ØV  , så nu står den på "find utætheden"
i weekenden.
Tak for alle de gode råd