Der sidder med garanti en bundprop i køleren til at tappe væsken af. Du skal regne med at der vil være væske tilbage i motoren, da du ikke kan få det hele ud gennem køleren.
Jeg har gjort det et par gange at jeg tapper det af jeg kan og hælder derefter ren vand på. Lufter ud og køre motoren varm så termostaten åbner. Tapper derefter af igennem. Gentag denne process indtil du mener der kommer helt rent vand ud ved aftapning.
Nu skal du så have skiftet ca det halv af det rene vand ud og erstattet med kølervæske. Kan ikke huske om det er rød el. blå den køre med. Hvis du ikke har en god fornemmelse eller erfaring skal du bruge et reflektometer hedder det hvis til at måle frostniveauet for din kølervæske. -40 til -50 grader er mere end fint, med mindre du ved du skal koldere steder hen.
Udluftningen sker typisk to steder. En skrue på slangen ind til kabinen, sidder lidt til højre fra midten af bilen tæt op af torpedopladen. Den anden er nok blå og ligner en støvkappe til ventilen på dine hjul. Sidder i nærheden af højre side af topstykket på huset med vandslangerne. Åben disse og luk dem når vandet besynder at komme ud i en stiv stråle.
Længere forklaring, men håber det er til at forstå :-)