Forfatter Emne: Lampe blinker med "Brake fluid level low "?  (Læst 2967 gange)

basilhot

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 229
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Jylland
Lampe blinker med "Brake fluid level low "?
« Dato: 04. November 2010, 13:40 »
Hej

Min peugeot 206 S16 er begyndt at komme med fejlmeddelelse i computeren med "Brake fluid level low".

Bremserne virker fint og bremsevæske beholderen er halvt fyldt som den også var for flere uger siden. Er der nogen der har et foreslag til hvad der kan være galt?

Det er blevet værre og værre og den blinker og bipper nu cirka 5-10 gange på en køretur på 10 km.

Mvh.
Mads
Mvh.

henrikhonore

  • Gæst
RE: Lampe blinker med "Brake fluid level low "?
« Svar #1 Dato: 04. November 2010, 18:40 »
Du siger halvt fuld, fyld noget på og se om det ikke forsvinder. Sensoren sider rimeligt højt i påfyldningen.

morgan

  • Gæst
RE: Lampe blinker med "Brake fluid level low "?
« Svar #2 Dato: 05. November 2010, 10:42 »
Jeg vil ikke mene der skal påfyldes væske...

Jeg vil mene at der skal tjekkes bremser.. Kloserne kan være meget slidte forand, så kaliber er kørt meget ud. Hvis det er resultat og man har påfyldt ekstra væske på, så pisser det ud med bremsevæske når stemplerne presses tilbage.

basilhot

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 229
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Jylland
RE: Lampe blinker med "Brake fluid level low "?
« Svar #3 Dato: 05. November 2010, 11:35 »
Mange tak for svarene.

Jeg har lige skiftet til vinterhjul og kunne se at der er masser af belægning på bremseklodserne (tjekkede vist nok kun i bag)

Ville det måske kræve at der skal nye bremsekalibere til eller kan der nøjes med klodser?

Bilen bremser ellers super godt så håber at bremsevæske opfyldningen kan gøre det.
Mvh.

midph

  • Gæst
RE: Lampe blinker med "Brake fluid level low "?
« Svar #4 Dato: 05. November 2010, 13:37 »
"Brake fluid level low" betyder jo "lav bremsevæske stand"..så i første omgang er det vel der problemet ligger ,men tjek for en sikkerheds skyld også de forreste klodser,for hvis de skal skiftes,så er det rigtigt hvad "Morgan" skriver,at når du presser stemplerne tilbage for at få plads til de nye,så vil bremsevæsken løbe ovenud på væskebeholderen,hvis den er fyldt helt op..så læg altid en klud over beholderen og pres stemplerne LANGSOMT tilbage i kaliberen,da lakken på bilen ikke tåler bremsevæske ret godt..og nej..det behøver ikke nødvendigvis være nødvendigt at skifte kalibre..med mindre de er ødelagte eller stemplerne er groet fast..mvh.

henrikhonore

  • Gæst
RE: Lampe blinker med "Brake fluid level low "?
« Svar #5 Dato: 06. November 2010, 00:50 »
Jeg vil dog ikke mene at det er bremserne. Hvis de er så slidte at de er presset ud til det yderste, så ville du kunne høre det når du bremser. Noget andet så pisser det ikke ud med væske før stemplerne falder helt ud og så vil der komme luft i systemet og du vil ikke kunne bremse overhovedet, før du har luftet ud i bremsesystemet.

Fyld du noget væske på så er det nok væk

midph

  • Gæst
RE: Lampe blinker med "Brake fluid level low "?
« Svar #6 Dato: 06. November 2010, 08:25 »
...Enig!!..men det Morgan og jeg tænker på,er at når der efterfyldes væske med nedslidte klodser er,at der "pisser" væske ovenud/bagud af væskebeholder,når du presser stemplerne tilbage for isætning af nye klodser..(stemplerne kan vist kun ryge ud hvis du trykker på bremsen uden klodser i kalibrene)..mvh.

morgan

  • Gæst
RE: Lampe blinker med "Brake fluid level low "?
« Svar #7 Dato: 06. November 2010, 09:45 »
hejsa igen.

Giver Midph fulstændig ret...

Man skal huske på at bremsevæske bare ikke forsvinder...
2 muligheder enten en utæthed, eller nedslidte bremser, så stemplerne er langt ude.
Da bilen sikkert har skiver hele vejen rundt så kan det ikke være en cylinderfejl der sveder bag på.. Ved 4 gange skiver, så kan de bagerste sagtens være ok og de foreste være kørt ned.. Kan ikke lige huske men mener at bremseforhold er 70-30.. så det er logisk at de foreste skiver er meget mere nedslidte...

go week

basilhot

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 229
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Jylland
RE: Lampe blinker med "Brake fluid level low "?
« Svar #8 Dato: 08. November 2010, 09:28 »
Hej

Jeg fik også vide fra en mekaniker at det kunne være bremserne det var galt med.

I mit tilfaælde var det bare bremsevæske beholderen der skulle fyldes op til cirka 90%, da føleren sidder meget højt oppe.

Tak for svarene alle sammen
Mvh.

henrikhonore

  • Gæst
RE: Lampe blinker med "Brake fluid level low "?
« Svar #9 Dato: 09. November 2010, 02:21 »
Der kunne det se, nem løsning