Forfatter Emne: !!HJÆLP!! Rysteri i gammel Peugeot 605  (Læst 1698 gange)

Paul Hansen

  • Gæst
!!HJÆLP!! Rysteri i gammel Peugeot 605
« Dato: 04. November 2010, 14:20 »
Hej allesammen.

Vi har seriøst brug for hjælp da vi har prøvet stortset alt.

Mine forældres bil, en Peugeot 605 3.0 SV fra 1991, har i et godt stykke tid nu vibreret når man drejer til en af siderne. Det er så man kan mærke og høre det i hele bilen, og det sker stortset hvergang når vi har kørt et lille stykke tid og f.eks skal dreje ind i en parkeringsbås og skal bakke ud af den igen. Det samme sker når vi drejer ind i vores indkørsel, men der er ikke noget at mærke når vi kører ligeud af vejen og drejer en lille smule til en af siderne.

Det er jo mildest sagt ikke normalt at den skal gøre det, og vi har næsten prøvet alt, men den bliver bare ved. Min storebror har skiftet styretøjet to gange, han har luftet ud i styretøjet, servopumpen er skiftet tre gange, slangen til servostyringen er skiftet (altså den som ligger ovenpå motoren), og stadig vibrerer bilen når man drejer. Nu har min storebror rodet med den i et par dage, men har nu opgivet, og han er ellers en af dem som kan skille en bil ad og samle den igen, med andre ord så har han pænt meget forstand på biler.

Så derfor vil jeg gerne høre om der er nogen herinde som har været ude for det samme problem og kan fortælle helt præcis hvad der kan være galt, og hvordan det bliver ordnet.

Mvh. Paul

tvmanden

  • Gæst
RE: !!HJÆLP!! Rysteri i gammel Peugeot 605
« Svar #1 Dato: 06. November 2010, 22:16 »
Mon så ikke servopumpe og styertøj er godt nok nu
Tjek drivakselerne (kardanled/knokleled) ,de kan få hele bilen til at ryste når hjulene drejes meget til h. eller v.