Forfatter Emne: Ryglæn kan ikke sættes på plads  (Læst 1704 gange)

NumZie

  • Gæst
Ryglæn kan ikke sættes på plads
« Dato: 15. November 2010, 09:31 »
Jeg har haft lagt bagsæderne ned for at transportere noget pap til genbrugsstationen.

Da jeg skulle rejse både enkelt- og dobbeltsædet op, så ville dobbeltsædet pludselig ikke 'gå i hak'.

Jeg har moslet og prøvet, men det er fandme svært at se noget inde i ryglænet - men den går simpelthen ikke i hak og banker bare mod den hage, som ellers skulle glide ind i ryglænet.

Er der nogen, der kender til problemet og ved, hvad jeg skal gøre?

schluter

  • Gæst
RE: Ryglæn kan ikke sættes på plads
« Svar #1 Dato: 15. November 2010, 09:49 »
hejsa

har du jeg hade samme probelm i en xantia på et tidspunkt der var det fordi jeg skulle lægge det engle sæde ned først og så op med det dobbelt først da de begge lå ned hev jeg i palen så kunne den udløse sig

prøv det

NumZie

  • Gæst
RE: Ryglæn kan ikke sættes på plads
« Svar #2 Dato: 15. November 2010, 10:20 »
Det forstod jeg ikke helt?
Hvad forskel er der på, hvilken man rejser op først?

Selve palen sidder jo inde i hynden og er uafhængig af det andet sæde?

Og jeg kan dælme ikke se, hvad der foregår inde i ryglænet og hvad jeg kan fumle med (men prøver da lige hvad du har sagt alligevel :)

schluter

  • Gæst
RE: Ryglæn kan ikke sættes på plads
« Svar #3 Dato: 15. November 2010, 10:23 »
det gav heller ikek nogle menige for mig men jeg prve det efter 6 gange og kunne kun gøre det på den måde

NumZie

  • Gæst
RE: Ryglæn kan ikke sættes på plads
« Svar #4 Dato: 15. November 2010, 10:31 »
Men justerer du på noget inde i ryglænet (hvor jeg ikke kan se, hvad der sker)?

schluter

  • Gæst
RE: Ryglæn kan ikke sættes på plads
« Svar #5 Dato: 15. November 2010, 10:34 »
nej jeg overhovde ikke sker der inge ting når du Hiver i pinde /trykker på knappen den hvor du ligger det ned virker den slap på nogle måder

midph

  • Gæst
RE: Ryglæn kan ikke sættes på plads
« Svar #6 Dato: 15. November 2010, 10:39 »
..du skriver ikke hvad for en model du har ,men i min 206sw-04..er der en knap oven på ryglænet som man løsner ryglænet med når det skal lægges ned..er der ikke sån`en på din??..kunne være den der klemmer..det har jeg været ude for på en anden bil jeg havde..der skulle jeg løfte i knappen for at få ryglænet låst igen..mvh.

NumZie

  • Gæst
RE: Ryglæn kan ikke sættes på plads
« Svar #7 Dato: 15. November 2010, 10:41 »
Det er en 307 1,6 st. car fra 2005.

Ja der er en udløser, så man kan lægge sædet ned - men den sætter sig først fast, når ryglænet er på plads igen (hvis du forstår).

schluter

  • Gæst
RE: Ryglæn kan ikke sættes på plads
« Svar #8 Dato: 15. November 2010, 10:43 »
ja jeg forstår godt men den knap du trykker på virker den hår eller slap eller unomarl i forhold til hvad du har opleve nomalt

midph

  • Gæst
RE: Ryglæn kan ikke sættes på plads
« Svar #9 Dato: 15. November 2010, 12:43 »
..jo..jeg forstår også..det jeg tænker på er..at du måske skal løfte i knappen lige i det øjeblik du trykker ryglænet på plads igen,hvis låse anordningen er lidt ude af justering..(det var det jeg skulle i min gamle bil)..eller som schluter skriver måske er lettere defekt..i min er det en "løfteknap" og der kan jeg se ind i selve ryglænet hvordan det virker,men så vidt jeg kan se, kan den ikke justeres og låsebøjlen er svejset til karrossen og kan måske rettes lidt med et let slag eller en tang..men forsigtigt!!.. ;-))

NumZie

  • Gæst
RE: Ryglæn kan ikke sættes på plads
« Svar #10 Dato: 17. November 2010, 08:47 »
Jeg fik det løst nu. Det hjalp ikke at fikse med udløserhåndtaget øverst - i stedet måtte jeg prøve at sammenligne med det sæde, der virkede - og så prøve at få drejet låsemekanismen inde i sædet/ryglænet. Jeg fik den til at dreje rundt, så den kunne låse igen, men jeg tror, jeg har samme problem næste gang...