Forfatter Emne: gode og dårligt ting om en 307 hdi sw fra 04  (Læst 1559 gange)

xana

  • Gæst
gode og dårligt ting om en 307 hdi sw fra 04
« Dato: 26. November 2010, 17:24 »
hej
skal ud og prøve en 307 hdi sw 136 h st.car fra 2004 ,den har kørt ca 110000km. på søndag.

søger derfor nogen gode og dårligt ting om den ,så jeg har noget og kigge efter og forhandle om.

Ole Edslev - 407

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 395
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: gode og dårligt ting om en 307 hdi sw fra 04
« Svar #1 Dato: 26. November 2010, 22:03 »
Jeg har en 407 Sedan, 2,0 HDI dec. 2004, sikkert samme motor, den har gået 130.000, og filtret skal skiftes efter 5 år eller 120.000, Værkføreren hos Peugeot sagde dog, jeg kunne vente til det står i displayet, det venter jeg på. Ca. 6-7000.-Kr.
Jeg er rigtig glad for bil og motor, men koblingen gik for hurtigt, efter ca. 2 år.
 Men den skiftede kobling, holder endnu.
FDM sagde momentet var for stort til koblingen.
Sedan 40http://7-2,0 HDI- dec 04. 188.000

jl1977

  • Gæst
RE: gode og dårligt ting om en 307 hdi sw fra 04
« Svar #2 Dato: 27. November 2010, 09:06 »
Hej jeg har selv sådan en.
Super bil, hvad angår det praktiske. Hvis det er med 6 gear, skal man dog vænne sig til at den ikke kan dreje ret skarpt pga. den bredere gearkasse. De lave omdrejninger gør desuden at, egr. systemet og partikkelfilter soder til. Vores kopling er slidt og 4. gear har det ikke for godt. Blæsemotor er skiftet. sædevarme duer ikke. Diverse elfejl er blevet reset hos Peugeot.
Men ellers kører den som en drøm :p

jl1977

  • Gæst
RE: gode og dårligt ting om en 307 hdi sw fra 04
« Svar #3 Dato: 27. November 2010, 10:00 »
Husk også at tjekke bagklappen for afskallet lak/rust.

sttn

  • Gæst
RE: gode og dårligt ting om en 307 hdi sw fra 04
« Svar #4 Dato: 27. November 2010, 16:38 »
Hej

kan tislutte mig svar. den drejer som en lastbil ( læs ved parkering) .

Tandrem skift bør du handle om og filter /væske det kan hurtigt løbe op 12.000 med service betalt vi.

Kobling holder 155.000 Jeg har en ide at man ikke lægger fra land med et brag så rusker det hele ,brug heller det ude på motorvej når man er i fart ,den er kvik der.

En anden ting forfjeder knækker.

El div kan volde problemer men er lidt op og ned ? bremser bag kan være et problem som andre mrker .

Har ikke skiftet udstødning :p.

hilsen
steen