Forfatter Emne: Sod på turbo 407 1.6 hdi  (Læst 4190 gange)

Bach

  • Gæst
Sod på turbo 407 1.6 hdi
« Dato: 30. Oktober 2010, 21:46 »
Hej er der nogen af jer der har oplevet at der sidder sod udvendig på turboen, det kommer igen efter man har fjernet det, her efter det er blevet koldt er den begyndt at lugte af røg i kabinen når man holder stille..
Jeg sætter den på værksted nu her, det kunne bare være rart at vide hvad det muligvis kunne være..

larsK

  • Gæst
RE: Sod på turbo 407 1.6 hdi
« Svar #1 Dato: 30. Oktober 2010, 22:29 »
hvis det bare er fordi den bliver en smule sort oppe i toppen så er det ganske normalt, men man skal ikke kunne lugte udstødningsgas i kabinen.

Bach

  • Gæst
RE: Sod på turbo 407 1.6 hdi
« Svar #2 Dato: 31. Oktober 2010, 09:48 »
Den har sodet der i noget tid men lugten er først kommet da det begyndte at blive koldt, så jeg har spekuleret lidt på om det kan være sådan en hjælpe/tilskuds varmer/fyr (ikke et rigtigt oliefyr) som der sidder i nogle biler.
Jeg ved ikke om min har sådan et, det er en 407 sw 1.6 hdi fra 07, men den er importeret fra Holland, den har bizone klima, cromlister og må kun trække 1000 kg, så jeg vil tro at den svare til en 08 der er solgt i Danmark.

larsK

  • Gæst
RE: Sod på turbo 407 1.6 hdi
« Svar #3 Dato: 31. Oktober 2010, 11:40 »
der sider et varmelegme i varmekassen men den køre på el så det er ikke der det kommer fra, med mindre der er efter mont rigtig fyr.

huseauto

  • Gæst
RE: Sod på turbo 407 1.6 hdi
« Svar #4 Dato: 31. Oktober 2010, 21:34 »
Det er pakningen mellem partikelfilter og katalisator.
Partikel filter skal af og skifte pakningen og montere det tilbage.

www.husegracaninauto.com

morgan

  • Gæst
RE: Sod på turbo 407 1.6 hdi
« Svar #5 Dato: 01. November 2010, 11:13 »
Turbo.. Som er sodet til.....

Du har helt sikker en paknings prob, eller def manifold...

Manifolden er som regl lavet i støbejern og kan godt lide at flække..

Mit udgangspunkt er at køre bil varm og se om du kan høre/se hvor fejl er.  Normalt så skal fejl findes ved kold motor.. bare ikke mht støbejern.

Bach

  • Gæst
RE: Sod på turbo 407 1.6 hdi
« Svar #6 Dato: 12. November 2010, 14:34 »
Har været på værksted med den nu og har fået den sørgelige nyhed at den skal ha en ny turbo, den er utæt ved en aksel der går ind i turbo huset, det var vist den der variere trykket :-(
« Senest Redigeret: 12. November 2010, 14:37 af Bach »

Goldwing

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 508
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • trædrejer
  • By: srubbekøbing
RE: Sod på turbo 407 1.6 hdi
« Svar #7 Dato: 14. November 2010, 08:04 »
Hej prøv at lægge opgaven ud på.
 http://www.autopristjek.dk/index.php eller  http://autobutler.dk/og se hvad prisen er så har du noget at forhandle med hvis du kun vel bruge en Peugeot forhandler
Hilsen
Kjeld Andersen

[mail]kjelda@stofanet.dk[/mail]

Peter Hamann-Jungersen

  • Gæst
RE: Sod på turbo 407 1.6 hdi
« Svar #8 Dato: 19. November 2010, 07:44 »
Jeg har fået lidt af samme problem! sod omkring turboén ... umiddelbart er der ikke noget ivejen med turbo trykket !! Bilen føles ikke sløvere eller noget.

Er der nogen som har fundet årsagen til dette fænomen ?

Mvh

Peter

Bach

  • Gæst
RE: Sod på turbo 407 1.6 hdi
« Svar #9 Dato: 27. November 2010, 16:44 »
Så har jeg fået bilen igen, soden på turboen kom fra den aksel der variere turbo trykket eller fra der hvor den går ind i turbinehuset, den kunne ikke renoveres pga. at den er variabel så der måtte en ny turbo til, men det var var ved at være så slemt at den sodede hele toppen af motoren og motorrummet til.
Lugten i kabinen kom af at den var utæt ved indsprøjtnings dysen, det blev klaret ved bare at spænde det sammen.