Forfatter Emne: Automatisk katastrofeblink  (Læst 1558 gange)

origo

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 59
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Automatisk katastrofeblink
« Dato: 25. November 2010, 10:12 »
Nu kører jeg meget på de små veje til og fra arbejde og der får jeg jævnligt brug at bremse hårdt op, især her i vintermåneder, men det der egentlig er et lille irritationsmoment på min daglig rute er katastrofeblinket der hele tiden slår til , og det bliver kun forstærket af at man bremser ned ad en stejl bakke. Kan man på en eller anden måde slå det fra? mener ikke det kører på en seperat sikring for så var det jo en mulighed

mvh Janus

sttn

  • Gæst
RE: Automatisk katastrofeblink
« Svar #1 Dato: 25. November 2010, 19:44 »
Hej

Om det kan slåes fra ?? i de år vi har haft 307 eren har vi aldrig fået det sat igang om vinteren ,selv om alle lamper lyser op ( i denne jule tid).

Om sommer er en anden sag, der kan jeg få systemet til at tænd, så mon ikke der et eller andet i systemet der er i stykker ,måske det virker med den tryk virkning du bremser/omdrejninger med ?.

hilsen
steen

morgan

  • Gæst
RE: Automatisk katastrofeblink
« Svar #2 Dato: 26. November 2010, 10:40 »
hejsa...

Jeg mener at det først slår til når ABS aktiveres ved hård opbremsning..  Jeg skal op og stå på bremsen på motorvejen før det sker.

origo

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 59
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Automatisk katastrofeblink
« Svar #3 Dato: 26. November 2010, 10:47 »
om sommeren ja, ingen problem... men nå bilen i forvejen ryster meget, abs får den til at vibrere og de få gange den napper i underlaget under en nedbremsning, fordi den lige kan finde noget friktion.... jeg tror det er det der får den til at sætte til.... på turen imorges sat den til 6 gange. Men ok jeg kører heller ikke 50 på en snebelagt kørerbane...  nå må se om jeg kan pille den af...

sttn

  • Gæst
RE: Automatisk katastrofeblink
« Svar #4 Dato: 27. November 2010, 16:44 »
Hej

igen Nu har vi haft vores fra 05 ,selv om den ABS sætter igang om vinter tænder den aldrig blinklys.
Mon ikke du skulle prøve et værksted og hør om problemte der er et par stykker i dette forum der er mek hod Peu måske de kender til dette.

Men forstår da godt det er SK...  sur at slukke hele tiden.

hilsen
steen