Forfatter Emne: Sata.. rådyr.  (Læst 1873 gange)

Fynbo

  • Gæst
Sata.. rådyr.
« Dato: 10. December 2010, 18:57 »
Så skete det.:@

Kom kørende hjem fra job idag, da der pludselig
løb et rådyr over vejen lige foran mig.
Jeg kunne hverken nå at bremse eller undvige og BANG sagde det.

Det kostede så lige en kofanger, højre forlygte og en bulet højre forskærm.

Stemmer for at sætte hegn op langs samtlige danske veje;) så man
undgår de sata.. dyr der absolut skal ud på vejen og lege med biler:p

morgan

  • Gæst
RE: Sata.. rådyr.
« Svar #1 Dato: 11. December 2010, 09:47 »
Hejsa..

Har selv prøvet at give et rådyr en flad med 80 kmt... det var i konens bil geot 107 og det kostede vores forsikring over 30.000 kr.

Det skal selfølgelig ikke hegn over alt på vejene, men der nogle strækninger der er udsatte, og der skal det op.

Vi laver gennemsnitlig opbremsninger 3-5 gange om mdr pga de kræ.

benno703

  • Gæst
RE: Sata.. rådyr.
« Svar #2 Dato: 12. December 2010, 19:33 »
sig mig er der slet ingen der tænker på dyret:o:o

sttn

  • Gæst
RE: Sata.. rådyr.
« Svar #3 Dato: 12. December 2010, 20:22 »
Hej

JA da, mon ikke middagen var klar, (nytår), set fra Fynbo side kan man vel forstå harmen.

Da jeg kørt MC  Moto-Guzzi 1000 med 36 mm dellorto ? uden luft filter JAJA.. fik jeg fat i en Hare i forhjul,den fik mig ned og ligge.

Men jeg to den med hjem, og fik den til middage i de glade 80.er

hilsen
steen

morgan

  • Gæst
RE: Sata.. rådyr.
« Svar #4 Dato: 13. December 2010, 13:01 »
Om der ikke der er nogle der tænker på Bambi.??   Det gør vi alle...

Husk på for et lille år siden der blev en kvinde slået ihjel, da det lille kære dyr røg igennem forruden...  

Det er en skræmmende når det sker.. selvom det kun er bilen det går udover....

Skov og Natur ved godt hvor der er udsatte steder, men bønderne vil ikke sætte hegn op, da det koste kvm af deres grund og besværliggøre deres virken med traktor osv.

benno703

  • Gæst
RE: Sata.. rådyr.
« Svar #5 Dato: 13. December 2010, 21:17 »
morgan morgan
ja det er trist også når kvinder bliver slået ihjel,men ifølge statistikkerne bliver der flere og flere rådyr,og folk ved hvor de færdes men stadigvæk,har de travlt med at komme frem,jeg kunne for eksempel ikke i min vildeste fantasi køre igennem en skov om natten med 60-80 kmt,og slet ikke i vinterperioden,og mange af dem der netop rammer rådyr,ja det er dem der skal skynde sig,og ikke kunne være kørt 10 min før hjemme fra.
jeg har arbejdet indefor falck,og mange af dem der påkørte dyrene var selv skyld i det,og du skal høre nogle syge historier de kommer med.

morgan

  • Gæst
RE: Sata.. rådyr.
« Svar #6 Dato: 15. December 2010, 09:18 »
Hej Benno

Det var ikke i et skovområde jeg påkørte Bambi.. Det var ude ved Bårse og der er åbne marker... Jeg havde ikke set dyret pga at rabatten var så høj så den stod sjult i græsset.
Tro mig jeg køre ikke 60-80 kmt i skov områder, jeg har stor respekt for at de kan komme farende ud.
Men det er sku svært når de står og gemmer sig i rabatten ved åbne marker, og der køre jeg min 80 kmt.

benno703

  • Gæst
RE: Sata.. rådyr.
« Svar #7 Dato: 15. December 2010, 12:22 »
ja ja det er fint,nu skal jeg heller ikke gå for meget i greenpeace og wsaf,jeg mener bare at uanset om den står i krat eller ej og lige springer ud i din bil,er det synd for dyret,selvfølgelig er det da også synd for din bil og dig,men folk reaktioner er altid fucking dyr og hvad de ellers kan sprede af skældsord.

morgan

  • Gæst
RE: Sata.. rådyr.
« Svar #8 Dato: 18. December 2010, 10:14 »
Du har ret... fulstændig ret..

Jeg bander bare den dag idag over at jeg ikke tog den med hjem, så kunne jeg ha fået super mad.

Men nej... Manden her skulle selvfølgelig ringe til falck, så de kunne hente den, så ham der hentede den fik sikkert god mad.

nå' slut på denne histore.