Forfatter Emne: Vand i Gearkassen 307/308  (Læst 1953 gange)

kim larsen

  • Gæst
Vand i Gearkassen 307/308
« Dato: 13. December 2010, 11:25 »
Peougot Garenti når den er værst!!!!
Hej nu skal i hørre godt efter alle sammen - Kør aldrig jeres bil i vaskehal så kommer der vand i gear kassen og det er noget skidt!![/color]Jeg har en 307 SW som gik træg ved gearskift tilbage i aug. 2010 ca. 3 uger efter vi kon hjem fra ferie i kroatien ca. 3000 km.
Vi sendte den på værksted i Vejle - H.Cristensen som konstaterede at det var alle gearkablerne der var defekte. dem skiftede de på garentien efter en køretur hjem fra værkstedet ver fejlen der stadig reklamation over det.
Næste tur blev der så skiftet gearolie det var der vand i lød beskeden,
og så blev jeg belært om at der kommer vand i gearolien ved undervogns vask af bilen.
Jeg undre mig over efter 3000 km må den da værre kogt af i ferien til kroatien - kan det komme ind kan det vel også komme ud.
Fejlen var der stadig så de fik en chance igen tålmodighed må jo belønnes men nej. Olien skiftet igen men uden fejlen dlev rettet.
Nu er det sådan som forbruger at man kommer til kort hvis værkstedet ikke vil erkende gearkassen fejlen. Så jeg tager  min bil med ned til FDM og betaler selv for at få lavet en special test til ca.800 kr, de kommer frem til at den kører meget skidt den virker som om den har kørt mellem 200000 og 300000 km, den låser helt i 5 gear to gange. men midt trip siger 26000 km.
Nu er jeg da helt sikker på hr. Cristensen vi rette fejlen men nej de siger efter endnu et værksteds besøg at bilen fejler ingen ting.
Så prøvede jeg Peugeot Danmark men de foreslog en fremstilling med 2 samenlignelig biler sammen med FDM som jeg også skulle
betale for, hvor er servicen, peugots ansvar, er ifølge FDM at de skal bevise fejlen er væk.
Min bil er indreg. 1 gang 5/2009. Der er stadig ½ års fabriksgarenti på endnu- men hvad er det værd.
 Mekanikeren siger det er en 308 gearkasse der sidder på bilen så pas på venner.

morgan

  • Gæst
RE: Vand i Gearkassen 307/308
« Svar #1 Dato: 13. December 2010, 12:01 »
Hejsa

Det lyde utroligt... Hvis en gearkasse ikke kan tåle undervognsvask, så kan den heller ikke tåle at der køres i regnvejr.
Normalt er en gearkasse hemisk lukket. Tror der må være en fatal fejl på din gearkasse.
Kan ikke se hvor det skulle komme ind, også selvom du har defekte kabler, da de sidder eksternt på kassen.
Alle lejre har pakdåse og ved speedometer er det elekrtonisk, ved gearskift er der også lukket bøsninger...
Hvis der kan komme vand ind, så kan der også komme olie ud, dvs at din bil er smurt ind i gearolie.

Peugeot må tage ansvar her, og det gør de også når der er garanti på bilen.
« Senest Redigeret: 13. December 2010, 12:06 af morgan »

midph

  • Gæst
RE: Vand i Gearkassen 307/308
« Svar #2 Dato: 13. December 2010, 15:51 »
..gir`Morgan fuldstændig ret...i en normal gearkasse trænger der ikke vand ind,medmindre der er en fatal fejl i den..SÅ PÅ MED VANTEN  PEUGEOT...ERKEND "NEDERLAGET" OG PÅ MED EN NY KASSE HER,VIS NU LIDT FLEXIBILITET!!!..OG KIM..HVIS DU IKKE ALLEREDE ER MEDLEM AF FDM..SÅ BLIV DET OG LAD DEM KØRE DIN SAG!!!..mvh.

larsK

  • Gæst
RE: Vand i Gearkassen 307/308
« Svar #3 Dato: 13. December 2010, 19:15 »
hej. må sige jeg er røstet over den måde du er blevet behandlet på, vi har skiftet ikke mange men nogen gearkasser på garantien men ingen af dem med vand i.

dem vi har skiftet er generalt bare dårligt gearskifte, og der har de fået ny kasse på hvor det ikke kostede en kr.

hvis jeg var dig ville jeg prøve et andet værksted, og se hvad de siger.

Mvh Lars

kim larsen

  • Gæst
RE: vand i gear kassen
« Svar #4 Dato: 13. December 2010, 22:58 »
Citér
larsK skrev:
hej. må sige jeg er røstet over den måde du er blevet behandlet på, vi har skiftet ikke mange men nogen gearkasser på garantien men ingen af dem med vand i.

dem vi har skiftet er generalt bare dårligt gearskifte, og der har de fået ny kasse på hvor det ikke kostede en kr.

hvis jeg var dig ville jeg prøve et andet værksted, og se hvad de siger.

Mvh Lars[/quote

]Jeg har prøvet i Horsens også men de vil heller ikke erkende problemet. Det er specielt når den er kold at problemet er der.
Vandringen ind i gearet er ca. 3 cm totalt, men de sidste 1,5 cm er som om den skal presses. Det virker som om der er to sæt cynkromasser der skal bremses op og det sidste sæt er træge.
Når bilen bliver varm er det aftagende men når man har kørt langt og skal bruge gearene igen er det der igen. Øv