Forfatter Emne: Peugeot 308 - lys i radio og A/C knapper  (Læst 5080 gange)

DavidP

  • Gæst
Peugeot 308 - lys i radio og A/C knapper
« Dato: 13. December 2010, 19:50 »
Hej,

Ved nogen om det er muligt at slå lys i taster på radioen og i drejeknapper til luftindtag til og fra? Jeg har netop fået en 308 Comfort Plus hjem, og undrer mig over at der ikke er lys i tasterne i midterkonsollen.

På forhånd tak.
/David

DavidP

  • Gæst
RE: Peugeot 308 - lys i radio og A/C knapper
« Svar #1 Dato: 14. December 2010, 10:04 »
Ingen med en 308 der kan fortælle mig om de har lys i deres knapper i midterkonsollen?

midph

  • Gæst
RE: Peugeot 308 - lys i radio og A/C knapper
« Svar #2 Dato: 14. December 2010, 11:01 »
hej David..det skulle være mærkeligt om der ikke er normalt..det er der da i min 206swhdi 2004..en såkaldt "skrabet" model..så hvorfor ikke i din...men ring lige til din nærmeste Peugeotforhandler for information..de ved det vel..mvh.

dalle83

  • Gæst
RE: Peugeot 308 - lys i radio og A/C knapper
« Svar #3 Dato: 14. December 2010, 13:56 »
Citér
DavidP skrev:
Hej,

Ved nogen om det er muligt at slå lys i taster på radioen og i drejeknapper til luftindtag til og fra? Jeg har netop fået en 308 Comfort Plus hjem, og undrer mig over at der ikke er lys i tasterne i midterkonsollen.

På forhånd tak.
/David

Der ska vær lys i... ;)

jb

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 358
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Køge
RE: Peugeot 308 - lys i radio og A/C knapper
« Svar #4 Dato: 14. December 2010, 14:47 »
Citér
dalle83 skrev:
Citér
DavidP skrev:
Hej,

Ved nogen om det er muligt at slå lys i taster på radioen og i drejeknapper til luftindtag til og fra? Jeg har netop fået en 308 Comfort Plus hjem, og undrer mig over at der ikke er lys i tasterne i midterkonsollen.

På forhånd tak.
/David

Der ska vær lys i... ;)


Jo der skal være lys i har selv en 308 5 d.
3008 II 2.0 Allure Bluehdi

DavidP

  • Gæst
RE: Peugeot 308 - lys i radio og A/C knapper
« Svar #5 Dato: 14. December 2010, 18:44 »
Super! Tak til jer alle. Jeg snakkede med forhandleren, som fortalte at man skal dreje en af kontakterne over på "aftenlys" for at der kommer lys i konsollen. Jeg giver den et forsøg når kæresten kommer hjem med dyret. Ellers må forhandleren tage et kig på den :)

midph

  • Gæst
RE: Peugeot 308 - lys i radio og A/C knapper
« Svar #6 Dato: 14. December 2010, 19:36 »
..super..men der er nu altid lys i mine ..uanset om jeg kører med eller uden "aftenlys"..men kan jo være der er forskel på modellerne..mvh.

DavidP

  • Gæst
RE: Peugeot 308 - lys i radio og A/C knapper
« Svar #7 Dato: 14. December 2010, 20:04 »
Nu må jeg altså lige bede om en forklaring :)

Nu har jeg "eksperimenteret" lidt, og jeg er sgu blevet en smule forvirret.

Når jeg sætter lysindstillingen på "0" (slukket) og starter bilen, så har jeg ikke lys i midterkonsollen.

Når jeg sætter lysindstillingen på "Positionslys" og starter bilen, så jeg har lys i midterkonsollen. Men når jeg stopper bilen og låser den, slukket lyset aldrig.

Når jeg sætter lysindstillingen på "Nær/fjernlys" og starter bilen, så jeg har lys i midterkonsollen. Men når jeg stopper bilen og låser den, slukket lyset aldrig.

Vil det sige at jeg er nødt til manuelt at slå lyskontakten over på "Nær/fjernlys" hver eneste gang jeg er ude at køre for at få normalt kørelys + lys i midterkonsollen, og derpå manuelt slå kontakten over på '0' når jeg forlader bilen for at lygterne ikke står tændt til evig tid?

midph

  • Gæst
RE: Peugeot 308 - lys i radio og A/C knapper
« Svar #8 Dato: 14. December 2010, 22:10 »
..ja..tilsyneladende...eneste forskel på din og min er..at du ikke har lys i midterkonsollen,når du kører i dagslys..altså med alm. automatisk kørelys på..min model står jo også med lys på både position og nær..hvis jeg ikke nulstiller efter aften/natkørsel..så det er vist helt normalt..men hvorfor der er forskel vedr. konsollys...kan jeg desværre ikke svare på..spørg på værkstedet igen David..:(..mvh.

morgan

  • Gæst
RE: Peugeot 308 - lys i radio og A/C knapper
« Svar #9 Dato: 15. December 2010, 09:29 »
hmmmm, nu skal du høre.!!

Min bil. 207SW 2010.
Hvis jeg køre med normalt lys, så er der IKKE lys i midter panel, men skarpt lys i puter og instrument.
Hvis jeg drejer om til nær, så tændes de andre lys i midter konsol osv.
Desuden dæmper den for lyset...
Logisk forklaring. Man kan ikke se puter om dagen når den står på nærlys. derfor skal man huske at slukke for det om dagen.

OG. min bil slukker for lyset alle steder efter ca 30 sec, ligemeget hvordan jeg har sat lyset."når jeg slukker for bilen"

Tror du er lidt for hurtig.
« Senest Redigeret: 15. December 2010, 09:33 af morgan »

DavidP

  • Gæst
RE: Peugeot 308 - lys i radio og A/C knapper
« Svar #10 Dato: 15. December 2010, 09:54 »
Citér
morgan skrev:
hmmmm, nu skal du høre.!!

Min bil. 207SW 2010.
Hvis jeg køre med normalt lys, så er der IKKE lys i midter panel, men skarpt lys i puter og instrument.
Hvis jeg drejer om til nær, så tændes de andre lys i midter konsol osv.
Desuden dæmper den for lyset...
Logisk forklaring. Man kan ikke se puter om dagen når den står på nærlys. derfor skal man huske at slukke for det om dagen.

OG. min bil slukker for lyset alle steder efter ca 30 sec, ligemeget hvordan jeg har sat lyset."når jeg slukker for bilen"

Tror du er lidt for hurtig.


Tak for jeres svar,

Morgan, din beskrivelse lyder jo meget til at matche det jeg oplever. Nemlig at de nyere modeller ikke som standard har lys i midterkonsollen, men at det skal "tændes" efter behov.

Det sidste du skriver, med at din bil slukker for lyset efter 30 sek uanset hvad du har sat det til kan jeg dog ikke genkende. Hvis ikke jeg sætter lyset til '0', får jeg en bip-bip advarselslyd når jeg åbner døren og låser derefter bilen, men på trods af at jeg her til morgen ventede i 2 minutter, så stod bilen stadig med positionslys/nær-fjernlys tændt (alt efter hvad jeg havde sat den til).
« Senest Redigeret: 15. December 2010, 09:55 af DavidP »

morgan

  • Gæst
RE: Peugeot 308 - lys i radio og A/C knapper
« Svar #11 Dato: 15. December 2010, 10:04 »
Ok, så er manden her på bar bund..
Min bipper kun hvis jeg slukker bil og åbner døren, uden at ha taget nøglerne...
Ved ikke om det er noget man kan styre ved puter'en.
Prøv og spørg larsK el silverfox, de er Peugeot hajer.
Hvad siger Instruktionsbogen.?????

Held og lykke
« Senest Redigeret: 15. December 2010, 10:08 af morgan »

midph

  • Gæst
RE: Peugeot 308 - lys i radio og A/C knapper
« Svar #12 Dato: 15. December 2010, 11:41 »
..ja der er vist lidt mystik omkring det her..selvfølgelig ville det være mest logisk,hvis der kun var lys i konsollen,når man tændte for "aftenlyset"..men det er der så i min hele tiden..OMVENDT..er der kun lys i instrumentet,når jeg tænder for "aftenlyset"..i modsætning til Morgans,der har det hele tiden...eller har jeg misforstået??!!!...undrer mig også over,at der ikke er en lysdæmper til lyset i instrumentbordet,det ku`jeg godt bruge ,når jeg triller på vejene om natten:o...men det er der måske også..har ik`lige undersøgt det nærmere...og det med "selvsluk",skal jeg da også lige ha`afprøvet..:D..,vh.

jb

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 358
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Køge
RE: Peugeot 308 - lys i radio og A/C knapper
« Svar #13 Dato: 15. December 2010, 16:51 »
Har lige her til morgen konstateret, at der ikke er lys i midterkonsol, når kørelyste tænder, men når man tænder lyset på arme til lyset så tænder det.

jb
3008 II 2.0 Allure Bluehdi

midph

  • Gæst
RE: Peugeot 308 - lys i radio og A/C knapper
« Svar #14 Dato: 15. December 2010, 20:16 »
..ok..ja det er nok noget med model og årgang så..mvh.