Forfatter Emne: Vand i højre panel  (Læst 2509 gange)

folsgaard

  • Gæst
Vand i højre panel
« Dato: 13. December 2010, 20:54 »
Hejsa...

Har en peugeot 406 fra 2000 som har fået vand i højre panel.

Nu gør frosten jo at det fryser, så det jo ikke så godt, men det tør vel på et tidspunkt :)

Jeg har set fra tidligere indlæg at flere døjer med problemet, især når bilen holder stille.

Jeg har kigget lidt under den, men kan ikke rigtig finde nogle dræn huller eller propper der kan afmonteres.

Er der nogle der kan sende nogle billeder af dem? eller evt. udpege hvor jeg skal bore, hvis det altså er løsningen?


på forhånd tak.

morgan

  • Gæst
RE: Vand i højre panel
« Svar #1 Dato: 15. December 2010, 09:43 »
er sikke på at panelet har indbygget drænhuller.
De sidder somregl langs med midter panelet og ligner et lille aflang bule.. de kan tilstoppes pga undervogns behandling og snavs.
Tjek og rens.
Hvis ikke, så bore du 2 5-10 mm huller med konisk bor i hvert panel i bunden. (1 ved bagdør og 1 ved fordør..husk ca 20 cm inde ved fordør, så du ikke rammer forstærkningen i inderpanelet.)
Når vandet er rendt ud og panel er tørt, så tager du med en lille pensel og giver den noget rustbeskyttelse der hvor du har boret.
Wuptiii slut med vand i panelerne...
« Senest Redigeret: 15. December 2010, 09:57 af morgan »

folsgaard

  • Gæst
RE: Vand i højre panel
« Svar #2 Dato: 15. December 2010, 17:47 »
Er det i vangen at at propperne skal være monteret eller at man borer. Altså der hvor man løfter med donkraften ?

Jeg fandt godt nok nogle gummi "propper" der var ca. 3x5 cm, men det virkede som nogle fabriksmonterede propper der gik ind til kabinen.

midph

  • Gæst
RE: Vand i højre panel
« Svar #3 Dato: 15. December 2010, 20:15 »
..læs hvad Morgan skriver..i YDERPANELER!!...:D..og ikke i vangerne!!!..håber det var en skrivefejl fra din side..jeg mener jeg har 3 -4 stk. i hver side,men tjekker lige i morgen og vender tilbage med mål og beskrivelse,hvis der ikke er andre der melder sig med gode råd inden..:)..mvh.

folsgaard

  • Gæst
RE: Vand i højre panel
« Svar #4 Dato: 15. December 2010, 21:20 »
Min fejl.

Jeg læste i et andet indlæg at der på nogle modeller skulle være drænhuller omkring løfte punktet og bag stænklappen foran. Ved ikke om det er noget du kan af/bekræfte


Ellers så takker jeg for svaret.

midph

  • Gæst
RE: Vand i højre panel
« Svar #5 Dato: 16. December 2010, 11:15 »
..Hej foldsgård..så jeg jeg været ude på knæ i sneen...:D...der er 3 drænhuller i hver side på ca.6mm i diameter!!..prøver lige at beskrive det med lidt tegn..:D....(bilen set fra venstre)
.. hvis du måler 30 hen fra forreste stænklap og 5-6cm ud fra samlingen af inder/yderpanel..og tilsvarende  fra bagerste stænklap  og finder et ca. punkt ud fra mine mål til ´tredje hul,da der sikkert er forskel i længde af vore biler,så skulle du kunne slippe af med vandet i panelerne... og jo..det er ca. omkring løftepunkterne for og bag..håber du kan bruge de oplysninger her..mvh.
   
                 
 X--30cm-----I-------------62cm--------------I--48cm-------I--30cm---X
 ^                                                                                              ^
v.for.stænklap                                                                         bag
« Senest Redigeret: 16. December 2010, 11:16 af midph »

folsgaard

  • Gæst
RE: Vand i højre panel
« Svar #6 Dato: 17. December 2010, 16:21 »
Jamen så kan det vist ikke forklares meget mere præcist. Jeg må ud når der kommer lidt mere lys.

Jeg takker mange gange for besværet.