Forfatter Emne: Dieselforbrug  (Læst 1272 gange)

MSD

  • Gæst
Dieselforbrug
« Dato: 13. December 2010, 02:26 »
ENDELIG fik jeg i en alder af 31 endelig købt bil...og det må siges at være sent når man tænker på at jeg er bilgal ;)

Valget faldt på en 2-dørs Peugeot 207 1,4 HDI (2007), købt i september 2010

Skulle i lørdags køre fra Odense til København. Selv med koldstart i vintervejr, regn og vinterdæk lykkedes det at få den op på 27,1 km/l...fra tank (første klik) til tank (første klik) og derefter udregnet....  selve måleren i bilen sagde 26,3 km/l...

Der går jo simpelthen sport i økokørsel....og det ligner ellers ikke mig:D

Så alt i alt er jeg, indtil videre, en glad ny Peugeot ejer :)

Bedste hilsner
Mads

midph

  • Gæst
RE: Dieselforbrug
« Svar #1 Dato: 13. December 2010, 07:30 »
..Tillykke..tillykke..:D..det var dog imponerende ..hvad lå du på i snit (ca)..i km/t...ku`være jeg sku`til at kigge lidt på min kørsel..for det er nu heller ikke noget jeg går op i,men ku`da være spændende at vide hvad den kører pr.L...mvh.

MSD

  • Gæst
RE: Dieselforbrug
« Svar #2 Dato: 14. December 2010, 00:31 »
Citér
midph skrev:
..Tillykke..tillykke..:D..det var dog imponerende ..hvad lå du på i snit (ca)..i km/t...ku`være jeg sku`til at kigge lidt på min kørsel..for det er nu heller ikke noget jeg går op i,men ku`da være spændende at vide hvad den kører pr.L...mvh.


Jeg vil tro jeg lå omkring de 95-100....ikke just normal motorvejshastighed....og kørte yderst koncentreret med meeeegt let speederfod :) ....kørte kun med varme på kort tid af gangen når det blev for koldt;)

Kørte i september 30,4 km/l fra Hellerup til Helsingør langs Strandvejen. Men det var boardcomputerens tal...så præcist var det næppe. Til allersidst skiftede den fra 31,4 km/l til 30,4...surt at det gik vel rigeligt op ad bakke ;)

Held og lykke med at finde ud af din egen løber på literen:)