Forfatter Emne: Næsten alle lamper lyser - 206  (Læst 3334 gange)

MikaelH

  • Gæst
Næsten alle lamper lyser - 206
« Dato: 09. December 2010, 21:35 »
Hej

Jeg har en Peogeot 206 - diesel, fra 2005.

ESP/ABS lampen begynder nogle gange at lyse. Det er ikke værd gang, men ca. hver anden eller tredje.
Hvis den først begynder at lyse, så går der lidt tid, så lyser næsten alt andet også (Bla. motor og batteri). Når dette sker, så går blæserne ud, og loftslyset virker ikke længere. Samtidigt så stopper omdrejningstælleren, og motortemperaturen også med at virke. De går begge helt ned.
Så går der lidt tid og så forsvinder alt andet end ESP/ABS, og omdrejningstæller og motor temp. virker også igen.  

Er der nogen der har en idé om hvad det kan være ?

midph

  • Gæst
RE: Næsten alle lamper lyser - 206
« Svar #1 Dato: 10. December 2010, 07:47 »
..Har læst et sted,at mange af disse "el-fejl" på Peugeot,kan afhjælpes ved at tage en pol af på batteriet i ca. 10-20 min..ved ikke om det er rigtigt,men det er da en billig mulig løsning!!..(tag  for en sikkerheds skyld minuspolen,så det ikke gnistrer)..mvh.

dalle83

  • Gæst
RE: Næsten alle lamper lyser - 206
« Svar #2 Dato: 11. December 2010, 08:26 »
Citér
MikaelH skrev:
Hej

Jeg har en Peogeot 206 - diesel, fra 2005.

ESP/ABS lampen begynder nogle gange at lyse. Det er ikke værd gang, men ca. hver anden eller tredje.
Hvis den først begynder at lyse, så går der lidt tid, så lyser næsten alt andet også (Bla. motor og batteri). Når dette sker, så går blæserne ud, og loftslyset virker ikke længere. Samtidigt så stopper omdrejningstælleren, og motortemperaturen også med at virke. De går begge helt ned.
Så går der lidt tid og så forsvinder alt andet end ESP/ABS, og omdrejningstæller og motor temp. virker også igen.  

Sætter bilen ud når dette probelm opstår??
Er der nogen der har en idé om hvad det kan være ?

Thomas 307 SW

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 462
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Køge
RE: Næsten alle lamper lyser - 206
« Svar #3 Dato: 11. December 2010, 09:38 »
Citér
dalle83 skrev:
Citér
MikaelH skrev:
Hej

Jeg har en Peogeot 206 - diesel, fra 2005.

ESP/ABS lampen begynder nogle gange at lyse. Det er ikke værd gang, men ca. hver anden eller tredje.
Hvis den først begynder at lyse, så går der lidt tid, så lyser næsten alt andet også (Bla. motor og batteri). Når dette sker, så går blæserne ud, og loftslyset virker ikke længere. Samtidigt så stopper omdrejningstælleren, og motortemperaturen også med at virke. De går begge helt ned.
Så går der lidt tid og så forsvinder alt andet end ESP/ABS, og omdrejningstæller og motor temp. virker også igen.  

Sætter bilen ud når dette probelm opstår??
Er der nogen der har en idé om hvad det kan være ?


Dalle, jeg har slettet dit svar som du fik oprettet som en ny tråd. :)
Mvh. Thomas Trydal, formand PCDK.
Nu med 308 SW GT THP 175 2008.

origo

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 59
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Næsten alle lamper lyser - 206
« Svar #4 Dato: 11. December 2010, 11:21 »
kig om der ikke skulle være vand i bunden af bilen altså under køre/passagerer sæde. Min gjorde det samme pga. et stik hvor der var vand i

MikaelH

  • Gæst
RE: Næsten alle lamper lyser - 206
« Svar #5 Dato: 12. December 2010, 09:50 »
Nej den sætter ikke ud. Som passager kan man ikke mærke noget, men som fører kan det godt mærkes lidt i speederen, men det er meget kort varigt. 1sek ca.

 Vil da lige prøve at tjekke for våde stik under sæderne!

Bilen har været på værksted i 9 mandetimer uden at de fandt fejlen, og her går jeg ud fra at de har haft strømen af batteriet ?

midph

  • Gæst
RE: Næsten alle lamper lyser - 206
« Svar #6 Dato: 12. December 2010, 10:51 »
..ja det er "imponerende" de ikke kan finde fejlen..men desværre er det nok sådan,at jo mere elektronik..jo flere fejlmuligheder..glæder mig til at høre fra vore eksperter herinde..vi har jo flere mekanikere/værkfører fra Peugeot herinde,som altid er venlige at komme med med gode råd og muligheder..og tak for det... :D..mvh.

MikaelH

  • Gæst
RE: Næsten alle lamper lyser - 206
« Svar #7 Dato: 16. December 2010, 17:18 »
Så skete det igen, og nu ville bilen ikke starte bagefter. Da værkstedet kommer og henter bilen 2 dage efter starter bilen igen, og da den kommer tilbage på værkstedet konstaterer de at batteriet næsten er fladt. Så indtil videre virker det som forklaringen på problemet.