Forfatter Emne: 307, motor lider i kulde eller??  (Læst 1865 gange)

gniske

  • Gæst
307, motor lider i kulde eller??
« Dato: 15. December 2010, 22:27 »
Hejsus!
Har købt en brugt 307, 2.0 Diesel 90 HK st. car fra 2005 kørt nu 225000 km. Engang imellem - mest nu der er frost, så starter den - sjældent heldigvis, næsten med lyden som en fiskekutter, indtil den er varm. Det sker ikke ofte, men det sker somme tider. Den der karekteristiske diesel tikken bliver også højere og mere kontant.
Og en mere irriterende ting fordi den kommer hele tiden i frost. Den lyder som om den egentlig kører hurtigere i tomgang end normalt - uden at gøre det og er mere kontant og tydelig i lyden men ikke sådan det larmer vildt højt, men lyden stiger nogle db. Selvom jeg kører eks. 20 min - 30 min så er det der stadig. Har ikke lagt mærke til hvor længe, for jeg lægger til sidst ikke mærke til det når jeg kører langt. Jeg vænner mig bare til det "larmer". Oplever kun problemet i frost. Måske gør diesel bare det, det er min første diesel. Men synes det er irriterende at høre på.. Nogen der har bud på hvad det kan være, eller kan fortælle at sådan er de bare ;o)

sttn

  • Gæst
RE: 307, motor lider i kulde eller??
« Svar #1 Dato: 16. December 2010, 20:06 »
Hej

Vores 307 (05).. hakker, lyde er kraftiger i frost 8-10-, hvis man starter og kør så lyder det ikke godt, de første meter. men efter et par min ? så er det da ok.

Nu er din bil jo ikke ny, så lidt lidt slid er der jo nok, du skulle prøve og stille motor olie i en lille skål og se hvor tyk flydne den er man bliver lidt forbavset.

Og kør Benzin og skift til diesel, det to mig et godt stykke tid at find mig til rette.

hilsen
steen

auser

  • Gæst
RE: 307, motor lider i kulde eller??
« Svar #2 Dato: 16. December 2010, 20:29 »
hvorfor prøver du ikke en gang rvs-tec behandling af motor,
hop in på rvs-tec.dk og læs lidt om det evt også læs nogle af de rewievs folk har skrevet der inde om deres dieselmotor og køb et kurer af det se om det hjælper med lyden,  der mange der siger det hjælper.    jeg har brugt det til min 206 benzin  og jeg synes den har fået en galant lyd og køre længere i en fuld tank.

skriv lige retur hvis du prøver det vil gerne høre din mening om det

gniske

  • Gæst
RE: 307, motor lider i kulde eller??
« Svar #3 Dato: 16. December 2010, 22:34 »
Nu har jeg googlet det der rvs. Det er rimeligt positivt det man finder. Bla. på et saab forum er de pænt begejstrede. Det må lige overvejes!

auser

  • Gæst
RE: 307, motor lider i kulde eller??
« Svar #4 Dato: 17. December 2010, 14:37 »
ja det skulle du gøre  det drejer sig om et par behandlinger af motor så hvis du har planer om at beholde dig bil så hop på det og prøv