Forfatter Emne: "Anti polution fault" i 307 HDI  (Læst 2815 gange)

bio

  • Gæst
"Anti polution fault" i 307 HDI
« Dato: 14. December 2010, 19:42 »
Jeg bliver ved med at få denne fejl i min 307 HDI. Jeg arbejder i Århus men bor i Givskud og fejlen kommer typisk når jeg er på vej hjem og lige er kørt på motorvejen. Det passer med at jeg lige er kommet op omkring 100 km/t når fejlen kommer, herefter bliver bilen meget sløv og vil ikke tage mere end 3000 omdrejninger. Der går så 5-6 min hvor bilen er sløv hvorefter den igen kører normalt. Sammen med "anti polution fault" viser den motor-ikonet i instrumentbrættet. Hvis jeg slukker og tænder bilen viser den fejlen igen, dog uden at begrænse ydeevnen, det er først efter man slukker og tænder bilen anden gang fejlen forsvinder. Jeg kan simpelthen ikke regne ud hvad fejlen betyder, er der nogen der har en idé?

sttn

  • Gæst
RE: "Anti polution fault" i 307 HDI
« Svar #1 Dato: 14. December 2010, 20:02 »
Hej

prøv i søg,det kan betyde mange ting,eller kør til P så kan de sikkert af læse problemet, min havde det for 2 dagen siden,det gik væk da jeg TANKEDE.


hilsen
Steen

lyn

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 76
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: "Anti polution fault" i 307 HDI
« Svar #2 Dato: 17. December 2010, 17:40 »
jeg tror at fejlen ligger omkring dit partikelfilter da det sker på din vej hjem og der regenerere dit filter,men fejlen kan også skyldes andre ting feks. turbotryk og derfor går din bil i nødprogram.
du bør få læst fejl ud hos peugeot.

bio

  • Gæst
RE: "Anti polution fault" i 307 HDI
« Svar #3 Dato: 18. December 2010, 10:23 »
Problemet er bare at fejlen jo typisk kommer når jeg er på vej hjem og Peugeot værkstederne har lukket, de kan kun se fejlen på computeren mens fejlen vises, siger de, derfor er det lidt svært at få det tjekket.

morgan

  • Gæst
RE: "Anti polution fault" i 307 HDI
« Svar #4 Dato: 18. December 2010, 10:53 »
Man kan låne en memorybox som man sætter på.. Den husker alt hvad puter registrere i 24 el 48 timer...
Udfra den kan man udlæse periodiske fejl.
Hør om din lokale serviceudbyder ikke har sådanne en du kan låne i et par dage.