Forfatter Emne: 207 tab af kølervæske  (Læst 2959 gange)

Madsvinding

  • Gæst
207 tab af kølervæske
« Dato: 18. December 2010, 17:17 »
Hej.

Jeg har købt en 207 fra slutningen af 06.
Mit problem er at den anden morgen hvor det var -13 grader. Skulle jeg køre bilen klar til den daglige køretur på 30 km. Da jeg satte mig ind kom der en advarsel "engine temperatur too high" og den slog helt op i det røde fælt. Vi slukkede for bilen og ventede to min og prøvede igen hvor alt virkede normalt. Den begyndte at svinge mellem 40-90 grader. Senere fandt vi ud af der manglede Kølervæske og fyldte på til maxi. Efter hjemturen fik den en time at køle af i. Kunne se den igen var under minimum, fyldte på igen. Her til morgen skulle jeg igen lige klar se små 30 km frem og tilbage. Kunne se den har smidt lidt væske. Nogle timer senere flyttede jeg bilen og kunne se at der lå en sø af Kølervæske.

Nogle ideer til hvad det kan være?

Mvh mads

midph

  • Gæst
RE: 207 tab af kølervæske
« Svar #1 Dato: 18. December 2010, 17:30 »
...hejsa..når du ligefrem kan se en sø under bilen,så er det mest "normale" nok selve køleren..kølerslanger..vandpumpe og i den dur..men tag en lygte..start bilen op,hvor du selvfølgelig har sørget for,at der er kølervæske på!!...og se om du ikke kan lokalisere hvor vandet kommer fra..det burde være til at få øje på, ud fra dine oplysninger...mvh.

auser

  • Gæst
RE: 207 tab af kølervæske
« Svar #2 Dato: 18. December 2010, 20:18 »
det lugter helt klart af noget utæthed så ja lokalisere utætheden,  og li en reminder folk med respekt for sit køretøj især hvis den bliver brugt dagligt til arbejde osv og lange/korte ture  man tjekker altid kølervæsken lige før vinteren slår ind og omkring start af sommertid

Madsvinding

  • Gæst
RE: 207 tab af kølervæske
« Svar #3 Dato: 18. December 2010, 23:26 »
Tak for svarene. Det er desværre ikke rigtig til at se noget nede i motorrummet. Men er også sikker på det må være en utæthed. Har snakket med en mekaniker som måske kan lave det, alt efter om han har tid til det. Ellers er der et autoværksted om hjørnet. Skal dog bruge bilen i morgen men har væbnet mig med en masse Kølervæske til turen.
Der var en ven som snakkede om noget toppakning, men hvordan ved man om den er gået?
Ved nogen af jer om der kan ske noget med motoren, hvis man køre men fylder på jævnligt med Kølervæske indtil man kan komme på et værksted?

Mvh mads

morgan

  • Gæst
RE: 207 tab af kølervæske
« Svar #4 Dato: 19. December 2010, 11:40 »
Hej mads

Der sker ikke noget bare du hele tiden er obs på problemet..
Det er IKKE en toppakning. Tror mest på defekt leje i vandpumpe eller revne i køler..

Hilsen en anden winding

Madsvinding

  • Gæst
RE: 207 tab af kølervæske
« Svar #5 Dato: 19. December 2010, 16:29 »
Vi er OBS på problemet og holder nøje øje om der skal fyldes på.
Regner med at ringe til et værksted om de har tid tirsdag. Krydser fingre for det er et simpel indgreb. Men det nemlig kun når den har været på en længere tur i blevet gennemvarm den smider Kølervæske og det er lige til højre fra midten når man kigger ned i mortor rummet.
Ved jeg spurgte før men hvad vil det sige med en toppakning som er gået? Hvad gør den osv?

Mvh mads

Madsvinding

  • Gæst
RE: 207 tab af kølervæske
« Svar #6 Dato: 20. December 2010, 20:31 »
Var på værksted idag og dommen lød på en ny køler.

midph

  • Gæst
RE: 207 tab af kølervæske
« Svar #7 Dato: 20. December 2010, 22:28 »
.."heldigt",når nu uheldet er ude..ik?..mvh

bjdue

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 50
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: ny køler
« Svar #8 Dato: 21. December 2010, 01:03 »
Fik lige lyst til at fortælle en køler-historie, har en 206 sw 1,6 benzin som smed køleren sidste vinter, fik fragtet dyret til den lokale peugeot-smed, fik en ombytnings-køler monteret, kølervæske skiftet, og systemet trykprøet, at betale 1801 kr. gik på thansens hjemmeside, hvor en ny køler i "thansen-kvalitet" kostede 1299.- ,
ringede til peugeot og spurgte om han var sikker på prisen var rigtig?? , jeg kunne ikke forstå at man kunne skifte en køler for kun 502 kr, mente det var for billigt!,  da jeg forespurgte hvorfor det var en ombytnings-køler var svaret at de hvor han fik lavet kølere, var det efter hans mening bedre kølere end en ny original, og jeg havde naturligvis samme garanti som på en ny!!,  får naturligvis også lave alt på det værksted!

morgan

  • Gæst
RE: 207 tab af kølervæske
« Svar #9 Dato: 21. December 2010, 11:01 »
fin lille historie...

Den fortæller at det ikke behøver at være så "røv" dyrt at få lavet vores lille dyt.

silverfox

  • Gæst
RE: 207 tab af kølervæske
« Svar #10 Dato: 26. December 2010, 14:19 »
Jeg tror T. Hansen lever højt på, at mange tror de er væsentligt billigere end original Peugeot. Det er ikke tilfældet; til gengæld er kvaliteten, med garanti, væsentligt ringere!