Forfatter Emne: 406 slinger på is  (Læst 4525 gange)

bondo

  • Gæst
406 slinger på is
« Dato: 20. December 2010, 21:21 »
Hej,

Min 406'er småslingrer så snart der er rigtigt glat, meget ubehageligt. Den kan ikke bare sådan 'svæve' ligeud gennem området. Min egen mistanke er på sporingen. Andre forslag..??

midph

  • Gæst
RE: 406 slinger på is
« Svar #1 Dato: 20. December 2010, 22:26 »
..er det det der med at den kommer op at ride på de fastkørte is spor og den så danser med røven??...for det gør vores 206sw også..fik et chok sidste år da vi lige havde købt den og nær var kørt i grøften..måske er det noget med hjulaafstanden,for alle de større bilmærker fløj bare hen over/ad sporene uden problemer..mvh.

morgan

  • Gæst
RE: 406 slinger på is
« Svar #2 Dato: 21. December 2010, 00:05 »
hejsa...

Min 207SW kan heller IKKE lide de sataner på vejen.

Tror det er generalt med 206/207SW at de er meget følsomme i undervognen bag til. MEN de kloge hoveder siger også at bilens ESP nok skal rette en på vej... Syntes også bare at det er røv ubehaligt.. Min gamle mondeo fræsede bare der ud af, uden numse dans.

Zykov

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 49
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 406 slinger på is
« Svar #3 Dato: 21. December 2010, 00:16 »
Har en 407 SW 1.6 Hdi fra 2009 og den opfører sig på samme måde. Når det er rigtigt glat kan den sagens finde på at køre lidt sidelæns med røven...
« Senest Redigeret: 21. December 2010, 00:18 af Zykov »
407 SW 1.6 HDI fra 2009

morgan

  • Gæst
RE: 406 slinger på is
« Svar #4 Dato: 21. December 2010, 00:38 »
tror at det er mangel på vægt i bilens bagende...

Min mondeo sedan var et stort lokum, der bare fræsede der ud af...

Nu det gyldne sørgsmål...???   Er det kun SW der har disse problemer.???

Vil prøve at smide 50 kg bag til, og se om det kan rette op på dens følsomhed.

midph

  • Gæst
RE: 406 slinger på is
« Svar #5 Dato: 21. December 2010, 05:54 »
..glæder mig meget til at høre resultatet Morgan..og ja..det var netop Mondeo..Passat..Citroen..Volvo..Bmw..Audi i de store modeller og i den stil der bare fløj afsted uden problemer..mvh.

morgan

  • Gæst
RE: 406 slinger på is
« Svar #6 Dato: 21. December 2010, 10:57 »
jeg har en masse sække piller til min pille ovn.
Vil prøve og smide 4 stk a 16 kg bag i bilen nu her når jeg skal på arbejde. Sjov at se om man kan mærke forskel.

Dibbern

  • Gæst
RE: 406 slinger på is
« Svar #7 Dato: 21. December 2010, 13:45 »
Har selv en 406. En TS4 2,2. Havde nogle problemer i samme stil. Jeg fik den sporet efter jeg havde sjiftet de bagerste sporestænger. Nu køre den snorre lige. Fik den sporet hos scanX i Rødovre for 550 kr.

Tobis

  • Gæst
RE: 406 slinger på is
« Svar #8 Dato: 21. December 2010, 18:13 »
Har en 407 2,2 sw, den kan også smide med bagenden når den bliver provokeret, men aldrig ved aldmindelig vinterkørsel, den skrider selvfølgelig også hvis man kører uden for spor, og så glider ned i sporerne. Men men men uanset om det er provokeret eller ej, går ESP altid ind og retter op. Det er i hvert fald mine erfaringer.

bondo

  • Gæst
RE: 406 slinger på is
« Svar #9 Dato: 21. December 2010, 22:15 »
Citér
midph skrev:
..er det det der med at den kommer op at ride på de fastkørte is spor og den så danser med røven??...for det gør vores 206sw også..fik et chok sidste år da vi lige havde købt den og nær var kørt i grøften..måske er det noget med hjulaafstanden,for alle de større bilmærker fløj bare hen over/ad sporene uden problemer..mvh.


De problemer vil I med de korte biler altid have, ligesom 360° snurreture. ;)

bondo

  • Gæst
RE: 406 slinger på is
« Svar #10 Dato: 21. December 2010, 22:19 »
Citér
Zykov skrev:
Har en 407 SW 1.6 Hdi fra 2009 og den opfører sig på samme måde. Når det er rigtigt glat kan den sagens finde på at køre lidt sidelæns med røven...


Skal den bare ikke..!! Jeg har kørt 1.2-1,5mill km fordelt på ca 25 forskellige biler - ingen har opført sig så ubehageligt..!! Jeg er en gammel tosse, der stadig skal ud og mærke hvordan bilerne påfører sig på kanten.

bondo

  • Gæst
RE: 406 slinger på is
« Svar #11 Dato: 21. December 2010, 22:20 »
Citér
Dibbern skrev:
Har selv en 406. En TS4 2,2. Havde nogle problemer i samme stil. Jeg fik den sporet efter jeg havde sjiftet de bagerste sporestænger. Nu køre den snorre lige. Fik den sporet hos scanX i Rødovre for 550 kr.


Det vil jeg fortæle 'kanikeren - tak for det.!

midph

  • Gæst
RE: 406 slinger på is
« Svar #12 Dato: 22. December 2010, 10:05 »
..ja ..ku`være man skulle få det kontrolleret..overvejer også efter morgenens frost/isglatte veje,at investere i 4stk. pig vinterhjul og have liggende lige til at skifte,hvis vi får lignende tilstande næste år..de må da for pokker kunne bide sig fast i de glatte veje..eller hvad??..nogen her der har erfaring med det??..mvh.

bondo

  • Gæst
RE: 406 slinger på is
« Svar #13 Dato: 22. December 2010, 12:42 »
Citér
Dibbern skrev:
 Jeg fik den sporet efter jeg havde sjiftet de bagerste sporestænger.


'kanikeren fandt slør i den ene bag-sporstang. Han mener når den er skiftet, og den får en 4-hjuls sporing, så kører den som på skinner igen.

'kanikeren kunne med det samme selv mærke symptomet. Havde selv haft det endnu mere ekstremt, efter en fejlprogrammering af spor-stand, på sin egen vogn. Det var så slemt at blot våd vej gjorde bilen livsfarlig at køre i - han fik i hverfald grumme travl med at komme af maskinvejen.

Glæder mig til at få en sporsikker bil igen ! :-)

Pegot-noob

  • Gæst
RE: 406 slinger på is
« Svar #14 Dato: 22. December 2010, 17:34 »
Hey,

Min 307 2.0 gør det samme, slår lidt med røven, men har lagt mærke til at det især hvis jeg ryger i de spor lastbilerne har lavet i vejen, og der så ligger is deri, at den godt lige vil vifte lidt med popo'en