Forfatter Emne: 406 slinger på is  (Læst 4529 gange)

carsten0

  • Gæst
RE: 406 slinger på is
« Svar #15 Dato: 22. December 2010, 18:56 »
Min 406 stc gør det samme

tvmanden

  • Gæst
RE: 406 slinger på is
« Svar #16 Dato: 22. December 2010, 20:21 »
Har oplevet det samme slinger på isvej, i en Kia Ceed og en Toyota Yaris

PRN

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 7
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 406 slinger på is
« Svar #17 Dato: 23. December 2010, 21:02 »
hej
har du prøvet at tjekke om der er slør i sporringsarme bag?
er der klonkelyde når du køre på ujævn vej?

disse tjekkes mens bilen holder med alle hjul på jorden.
prøv at sætte hænder vandret  på hjulet kl. 9 og kl.3, og rykke hjulet feks kl 9 ind og kl 3 ud. og omvent for at mærke om der er slør.

det er lidt svært at forklare, men prøv

Dibbern

  • Gæst
RE: 406 slinger på is
« Svar #18 Dato: 23. December 2010, 21:22 »
Det er da flot at andre har prøvet, at deres Kia og andre biler slingre. Men en bil skal køre lige ud!!! Det er de bagereste sporestænger, den er gal med. Skift dem og få bilen sporet. Og slut med andre trix om, en pose bræk på 50 kg i bagagerummet! Peugeot 406 er en fantastisk bil. Den køre lige frem. Og ligger fantastisk godt på glatte veje

bondo

  • Gæst
RE: 406 slinger på is
« Svar #19 Dato: 05. Januar 2011, 21:42 »
Citér
Dibbern skrev:
Det er da flot at andre har prøvet, at deres Kia og andre biler slingre. Men en bil skal køre lige ud!!!


Nemlig..!! Det kan os der har kørt med stive bagaksler huske, skal kunne lade sig gøre. ;)

Citér

Det er de bagereste sporestænger, den er gal med. Skift dem og få bilen sporet. Og slut med andre trix om, en pose bræk på 50 kg i bagagerummet! Peugeot 406 er en fantastisk bil. Den køre lige frem. Og ligger fantastisk godt på glatte veje


:-) Den fik skiftet en sporstang i dag, og blev nødstørftigt sporet - nu glæder jeg mig rigtigt meget til at komme (rigtigt) på vejen igen. ;)

("nødstørftigt" er stadig 300% bedre end det var..!! Det ene baghjul havde en sigtelinie der ramte ca 5cm udenfor forhjulets ditto..!!)

tvmanden

  • Gæst
RE: 406 slinger på is
« Svar #20 Dato: 06. Januar 2011, 00:30 »
Ingen tvivl om at sporing og dæk er meget vigtig når den slingrer på isglatte veje
har skiftet bagbro på en 405 ,den havde et slidt nåleleje/bøsning og kunne ikke spores optimalt ,kører nu som en drøm
har sporet en Toyota avensis ,den skal stå 112% nøjagtig ikke noget med bare inden for tolerancen ,så kører den som en 406/407

Pegot-noob

  • Gæst
RE: 406 slinger på is
« Svar #21 Dato: 06. Januar 2011, 16:07 »
Nogle der kan fortælle hvad sådan en operation koster på  en 307'er, da pegotten meget gerne vil vifte med nummeren når det er glat, også selvom det kun går lige ud

bondo

  • Gæst
RE: 406 slinger på is
« Svar #22 Dato: 06. Januar 2011, 21:59 »
Citér
bondo skrev: nu glæder jeg mig rigtigt meget til at komme (rigtigt) på vejen igen. ;)


Succes..!! Nu turde jeg køre som de andre tosser i morges: I overhalingsbanen.! :-) Hjemad på 'kun våd' vej fornemmede jeg også en mere sporsikker opførsel.
(75 km om morgenen og 75 om aftenen)