Forfatter Emne: Varme i 406'er fra 96 (1,8 SL)  (Læst 2472 gange)

Repox

  • Gæst
Varme i 406'er fra 96 (1,8 SL)
« Dato: 29. December 2010, 20:08 »
Jeg har snart udtømt alle idéer - jeg er givetvis ikke så ferm til det med biler, hvorfor jeg nok har behov for at få det forklaret på ganske pædagogisk vis; jeg håber I kan bære over med mig.

Min 406'er vil ikke varme i kabinen. Motoren bliver varm nok (mellem 90 og 100 grader under kørslen), den holder fint på vandet (dog efter to behandlinger med kølertætner) og jeg har kontrolleret at de wires der sidder på drejekontakten til at regulere varmen, sidder fast som de skal og spjældet bag ved instrumentbrættet åbner og lukker som forventet.

Indtil videre har jeg kun kunne konkludere at jeg har vand nok på bilen, termostatet ved motoren virker fint og min bil er stadig iskold.

Sidder der tilfældigvis nogle her, som kan kaste mere lys på sagen, for jeg er ved at løbe tør for idéer om hvad jeg skal gøre for at finde ud af hvorfor jeg ikke får varm luft ind i kabinen...

jb

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 358
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Køge
RE: Varme i 406'er fra 96 (1,8 SL)
« Svar #1 Dato: 29. December 2010, 20:16 »
Citér
Repox skrev:
Jeg har snart udtømt alle idéer - jeg er givetvis ikke så ferm til det med biler, hvorfor jeg nok har behov for at få det forklaret på ganske pædagogisk vis; jeg håber I kan bære over med mig.

Min 406'er vil ikke varme i kabinen. Motoren bliver varm nok (mellem 90 og 100 grader under kørslen), den holder fint på vandet (dog efter to behandlinger med kølertætner) og jeg har kontrolleret at de wires der sidder på drejekontakten til at regulere varmen, sidder fast som de skal og spjældet bag ved instrumentbrættet åbner og lukker som forventet.

Indtil videre har jeg kun kunne konkludere at jeg har vand nok på bilen, termostatet ved motoren virker fint og min bil er stadig iskold.

Sidder der tilfældigvis nogle her, som kan kaste mere lys på sagen, for jeg er ved at løbe tør for idéer om hvad jeg skal gøre for at finde ud af hvorfor jeg ikke får varm luft ind i kabinen...


Prøv at kigge her, kunne måske være det var samme problem.

http://www.peugeotclub.dk/html/fusion_forum/viewthread.php?forum_id=2&forum_cat=1&thread_id=3746

jb
« Senest Redigeret: 29. December 2010, 22:17 af jb »
3008 II 2.0 Allure Bluehdi

Repox

  • Gæst
RE: Varme i 406'er fra 96 (1,8 SL)
« Svar #2 Dato: 29. December 2010, 20:24 »
Citér
jb skrev:

Prøv at kigge kun være det var samme problem+

http://www.peugeotclub.dk/html/fusion_forum/viewthread.php?forum_id=2&forum_cat=1&thread_id=3746

jb


Puha, det ser da ikke opmuntrende ud :-(
Det ser ud som om jeg ikke slipper for at komme forbi et værksted med den, så...

milex

  • Gæst
RE: Varme i 406'er fra 96 (1,8 SL)
« Svar #3 Dato: 29. December 2010, 22:18 »
Det er næppe det samme problem - slet ikke samme bil.

Goldwing

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 508
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • trædrejer
  • By: srubbekøbing
RE: Varme i 406'er fra 96 (1,8 SL)
« Svar #4 Dato: 30. December 2010, 07:25 »
Det er nok varmelægmet der skal skiftes, på grund af en belægning indvendig, det er jo også 14 år.
Hilsen
Kjeld Andersen

[mail]kjelda@stofanet.dk[/mail]

Repox

  • Gæst
RE: Varme i 406'er fra 96 (1,8 SL)
« Svar #5 Dato: 30. December 2010, 08:44 »
Citér
Goldwing skrev:
Det er nok varmelægmet der skal skiftes, på grund af en belægning indvendig, det er jo også 14 år.


Er det så noget med at få hevet hele instrumentpanelet af, for at komme til det varmelegeme? Eller er der mulighed for at komme til det ude fra motorrummet? Der er en sort plastplade mod kabinen, som jeg ikke har haft afmonteret (jeg vil helst ikke skille for meget ad, når jeg ikke ved så meget om det) hvor vandet går ind - er jeg heldig at det er en adgangsvej til varmelegemet?

Danni

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 76
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Varme i 406'er fra 96 (1,8 SL)
« Svar #6 Dato: 30. December 2010, 16:59 »
Det er højest sandsynligt din termostat der ikke åbner ;)

litt@u

  • Gæst
RE: Varme i 406'er fra 96 (1,8 SL)
« Svar #7 Dato: 30. December 2010, 19:32 »
termostaden åbner ellers vil den blive varm.. jeg har prøvet på en carina e. af den havde fået kølertætner. det tætnet vintillen ind til varmear. så der var ingen varme. tjek evt dem. jeg ved ikke hvor de sidder.. det er noget være lort det der kølertætner. det stopper alt. :o

Danni

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 76
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Varme i 406'er fra 96 (1,8 SL)
« Svar #8 Dato: 03. Januar 2011, 16:58 »
Det kan sagens være termostaten, det behøver den ikke at blive for varm af ;)