Forfatter Emne: Anti pollution/ powerboks  (Læst 1864 gange)

lonmark

  • Gæst
Anti pollution/ powerboks
« Dato: 31. December 2010, 10:09 »
Hej her på siden.

Har brug for et måske flere gode råd. Jeg har en peugeot 207 1,4 hdi fra 2007. Jeg har netop købt en landberg powerboks for at få lidt mere moment. Mit problem er at efter jeg har monteret poksen er min bil begyndt at skrive anti pollution og er en enkelt gang gået helt ud hvor jeg vile accelere godt og der døden den så helt. Har talt med landberg. Er det en tilfældighed at min bil er begyndt at melde fejl efter at boksen er monterét, eller kan der være en reel sammenhæng? Den hakker noget i tomgang, og nogle gange vil den ikke starte?

Håber der er nogle der kan hjælpe.

Goldwing

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 508
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • trædrejer
  • By: srubbekøbing
RE: Anti pollution/ powerboks
« Svar #1 Dato: 31. December 2010, 10:35 »
Jeg tror at den chip sætter dit pumpetryk forhøjt så se om det kan skrues ned.
jeg har en på min 407 og den får bilen til at køre med en vuggende fornemmelse ved en konstant fart mellem 100/110 så jeg har taget den af igen.
Hilsen
Kjeld Andersen

[mail]kjelda@stofanet.dk[/mail]

lonmark

  • Gæst
RE: Anti pollution/ powerboks
« Svar #2 Dato: 31. December 2010, 10:58 »
Okay, tak for budet :)

Citér
lonmark skrev:
Hej her på siden.

Har brug for et måske flere gode råd. Jeg har en peugeot 207 1,4 hdi fra 2007. Jeg har netop købt en landberg powerboks for at få lidt mere moment. Mit problem er at efter jeg har monteret poksen er min bil begyndt at skrive anti pollution og er en enkelt gang gået helt ud hvor jeg vile accelere godt og der døden den så helt. Har talt med landberg. Er det en tilfældighed at min bil er begyndt at melde fejl efter at boksen er monterét, eller kan der være en reel sammenhæng? Den hakker noget i tomgang, og nogle gange vil den ikke starte?

Håber der er nogle der kan hjælpe.

silverfox

  • Gæst
RE: Anti pollution/ powerboks
« Svar #3 Dato: 31. December 2010, 14:43 »
Det er generelt en dålig idé at chippe en HDI, elektronikken er for følsom og specielt på 1.6/2.0 kan transmissionen heller ikke holde til det.

jensjen

  • Gæst
RE: Anti pollution/ powerboks
« Svar #4 Dato: 31. December 2010, 18:27 »
Køb en bil med større motor :D

morgan

  • Gæst
RE: Anti pollution/ powerboks
« Svar #5 Dato: 05. Januar 2011, 09:24 »
ja køb en bil med større motor..

Jeg var ved at skulle chippe min nye 207ér... Silverfox skrev med det samme at jeg ville ødelægge min transmission, da den ikke er bygget til den belastning jeg ville pådrage bilen.
Jeg har læst og lært at udnytte bilens moment.min 1.6 HDI har masser af kræfter, bare man lære at udnytte dem.

Skån dit svinghjul, kobling osv og spar en fandens masse surt tjente penge... LAD VÆR MED AT CHIPPE DIN BIL