Forfatter Emne: cd changer alternativ  (Læst 2527 gange)

folsgaard

  • Gæst
cd changer alternativ
« Dato: 31. December 2010, 13:38 »
Hey...

Jeg er nu ved at være træt af at have en CD changer siddende i mit bagage rum, og ville derfor høre om der findes nogle alternativer.

Jeg synes at lydkvaliteten fra FM modulatoren i min Garmin GPS er for ringe, og var på jagt efter noget man måske kunne sætte i CD changer porten på radioen.

Er der nogen der har nogle bud?

Radioen er en Clarion PU-2473A, changeren er også clarion, original monteret. Model ses her: http://4.bp.blogspot.com/_Gx1kiXgz0yk/ShTHG6KWh6I/AAAAAAAAACU/e8DpEasbh6U/s320/10052009340.jpg


på forhånd tak.

silverfox

  • Gæst
RE: cd changer alternativ
« Svar #1 Dato: 31. December 2010, 14:39 »
En FM modulator er noget lort, så langt er vi enige. CD changeren ser noget gammel ud; hvilken bil har du?

folsgaard

  • Gæst
RE: cd changer alternativ
« Svar #2 Dato: 01. Januar 2011, 15:06 »
Det er en peugeot 406 TS4 fra 2000

Dibbern

  • Gæst
RE: cd changer alternativ
« Svar #3 Dato: 01. Januar 2011, 22:43 »
Jeg har selv en 406 TS4. Der har jeg med stor succes monteret en USB interface. Den betjenes på samme måde som en cd charger. Det er en lille sort bos, der monteres i cd charger stikket. Du kan så styre din mp3 musik på en usb, via retbetjeningen. Det er genialt. Du kan finde den på dette link http://www.adaptech.dk/

folsgaard

  • Gæst
RE: cd changer alternativ
« Svar #4 Dato: 02. Januar 2011, 17:03 »
Super!

Det var præcis hva jeg ledte efter.


jeg takker og bukker.

Dibbern

  • Gæst
RE: cd changer alternativ
« Svar #5 Dato: 02. Januar 2011, 22:32 »
Hvis du ikke lige kan finde en til Peugeot, på siden? Så kan du skrive til firmaet. Så skulle det være muligt at de skaffer den hjem

folsgaard

  • Gæst
RE: cd changer alternativ
« Svar #6 Dato: 03. Januar 2011, 20:18 »
Det har jeg netop gjort :)

morgan

  • Gæst
RE: cd changer alternativ
« Svar #7 Dato: 05. Januar 2011, 08:58 »
hmm

Jeg har købt en original cd changer til min geot. sidder under original radio.

folsgaard

  • Gæst
RE: cd changer alternativ
« Svar #8 Dato: 05. Januar 2011, 17:45 »
Jeg synes godt nok at 1000 kr. er mange penge for sådan en USB adapter, og jeg var sådan set kun interesseret i AUX adapteren, men det fås ikke til min model.

Er der nogen der prøvet at eksperimentere med at lave sådan en adapter selv? Der må jo om ikke andet sidde en mellem CD changeren og radioen, medmindre den selvfølgelig er indbygget.

Da jeg er umiddelbart for nærig til at give 1000 kr. kunne jeg godt tænke mig at høre om nogle havde erfaringer inden for området.

Dibbern

  • Gæst
RE: cd changer alternativ
« Svar #9 Dato: 05. Januar 2011, 19:05 »
Jeg gav kun 700 kr for et år siden. Men det er alle pengene værd!!!! Kan slet ikke undvære den. Den virker top doller