Forfatter Emne: right hand stoplamb bulb faulty  (Læst 2080 gange)

kempf83

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 57
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
right hand stoplamb bulb faulty
« Dato: 26. December 2010, 21:19 »
har et problem med stop lyset, har skiftet begge pære, men den skriver stadig den fejl når jeg bremser kan det være bremse lys kontakten ved pedalen der er defekt?
gode råd  modtages gerne den står og blinker et par gange også  lyser den normalt til man slipper bremsen igen,
der er strøm ud til lygten og alting.

bilen er en 407 sw 2006 1,6 hdi

JR Peu406geot

  • Gæst
RE: right hand stoplamb bulb faulty
« Svar #1 Dato: 26. December 2010, 22:00 »
Har oplevet flere have problemer med baglygterne i 407`eren, mig selv incl. bare på et familiemedlems bil.
Dårlig forbindelse i fatningerne og nogle beskriver dårlig forbindelse i stikkene, men i mit tilfælde var det ud med begge "bagpaneler" i lygterne, en tur af noget smergellærred og strammet alle "fjedrene" så har den intet sagt siden, før kunne man ikke køre 100m. uden den brokkede sig over stop og blinklys var faulty..

Prøv det ;)


//Jesper

Goldwing

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 508
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • trædrejer
  • By: srubbekøbing
RE: right hand stoplamb bulb faulty
« Svar #2 Dato: 27. December 2010, 08:37 »
Har haft samme problen med min 407 tog fatningen ud og rensede polerne og pærene, så virker det igen, men der kan også være problem ned tågelygten hvis den ikke bliver brugt en gang imellem
Hilsen
Kjeld Andersen

[mail]kjelda@stofanet.dk[/mail]

dalle83

  • Gæst
RE: right hand stoplamb bulb faulty
« Svar #3 Dato: 28. December 2010, 11:39 »
Citér
kempf83 skrev:
har et problem med stop lyset, har skiftet begge pære, men den skriver stadig den fejl når jeg bremser kan det være bremse lys kontakten ved pedalen der er defekt?
gode råd  modtages gerne den står og blinker et par gange også  lyser den normalt til man slipper bremsen igen,
der er strøm ud til lygten og alting.

bilen er en 407 sw 2006 1,6 hdi


Dårlig stel forbindelse... Man kan løse det ved at trække en ny stel forbindelse. Kræver ikk det store. En stump ledning, lille bolt+møtrik. Afmont bagbeklædning af lygte. På bagsiden af den går der nogen forbindelse gennem alle pærerne. (Stel og plus) Find stel der går igennem alle pærerne. Bor et 5-6 mm hul. Mont ledning med lille bolt+møtrik, og sæt på karosseri. På 407 er der i bag i begge sider(mener jeg) lavet en stel hvor man li ka mont den. Så kommer den fejl ikke mer.
Håber det var til at forstå... :D

Tobis

  • Gæst
RE: right hand stoplamb bulb faulty
« Svar #4 Dato: 28. December 2010, 13:12 »
Jeg har haft samme problem på min 407 sw, jeg tog bare stikket af lygten og satte det på igen. Tror det var pga. ir. easy fix.

kempf83

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 57
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: fejl fundet
« Svar #5 Dato: 08. Januar 2011, 18:00 »
hej tak for de gode råd det var kontakten så det bare dejligt