Forfatter Emne: Hvilken bil? Hjælp  (Læst 1914 gange)

Tismofyt

  • Gæst
Hvilken bil? Hjælp
« Dato: 06. Januar 2011, 18:11 »
Hejsa  

Er ny her på forum. Og har egentlig oprettet mig som bruger, for i første omgang, at få en flok eksperters hjælp!  
Sagen er den at jeg grundet en tyk kone, forventer (inden for en overskuelig fremtid, 1½ uge hvis planen holder) at vi bliver en mere på adressen.
Hvilket så betyder, at jeg/vi er blevet enige om at vi kal have en lidt mere rummelig bil. Nu er jeg ved at have snævret valgmulighederne ind, så nu har jeg kun 2 mulige biler tilbage.

En Mazda 6, 2.3 sport stationcar eller en Peugeot 406 3.0 TS6 stationcar.

Og så er det jeg får brug for jeres hjælp. Vil gerne have jer til at nævne fordele og ulemper ved 406´eren.  

Mvh. Niels (måske snart pug ejer)

larsK

  • Gæst
RE: Hvilken bil? Hjælp
« Svar #1 Dato: 06. Januar 2011, 18:23 »
ville helt klart hellere have en 406 V6 st.car end en Mazda.

madmax

  • Gæst
RE: Hvilken bil? Hjælp
« Svar #2 Dato: 06. Januar 2011, 19:23 »
406 ern er super. men hvorfor vil du ruinerer dig selv med de benzin priser. 3.0 er tørstig. bare min personlige mening ;)
 ulemper: der er noget med nogle svage stabilisator arme og kik efter rust i forklappens forkant.
Fordele: god plads og god komfor.
« Senest Redigeret: 06. Januar 2011, 19:26 af madmax »

sttn

  • Gæst
RE: Hvilken bil? Hjælp
« Svar #3 Dato: 06. Januar 2011, 19:44 »
Hej

Alle vil helse have en V6 , men i disse tider nej,jeg vil hvis det var mig gå til de pågældene  mrk værkstede og hør lidt om priser , der er vist ingen tvivl om Mazdaen er mindre problemfyldt en en 406 ud fra div brugt test igennem tiden.

Alt i alt må Peu være dyre at skru i en udgift er jo tandtem om de to har en sådan ved jeg ikke.

Hel og lykke med barnet ( mennesket )

hilsen
steen

madmax

  • Gæst
RE: Hvilken bil? Hjælp
« Svar #4 Dato: 06. Januar 2011, 19:50 »
Uden at være helt sikker, så tror jeg at Mazdaen er en del dyrere end en 406.
Prøv at tjekke priserne ud på bilbasen.

Tismofyt

  • Gæst
RE: Hvilken bil? Hjælp
« Svar #5 Dato: 06. Januar 2011, 23:17 »
Takker for svarene.

Glemte at nævne at begge biler er fra 2003.
Mazdaen med 170K på uret, og 406´eren med 116K på uret.
Og rent udstyrs mæssigt er der heller ikke den store forskel.

Det jeg prøver med denne forespørgelse er at få kendskab til de typiske fejl på bilerne. ( Har en lignende tråd på Mazda style )

Ved godt at 3.0 er tørstig. Men det er jo en V6 :D
Vores kørselsbehov er ikke så stort at det har den store betydning. Kører jo max 15K om året.

Og Steen, tak skal du have :)

milex

  • Gæst
RE: Hvilken bil? Hjælp
« Svar #6 Dato: 07. Januar 2011, 11:32 »
406 3,0 er faktisk ikke særlig tørstig. Kører nemt over 11km pr liter i min. Og ikke bare morfar-kørsel. Der sidder een tandrem på den, men med den alder omtalte bil har bør den være skiftet. Og rust i frontklap, stort problem, men er formodentlig skiftet under garantien.

Hammer

  • Gæst
RE: Hvilken bil? Hjælp
« Svar #7 Dato: 07. Januar 2011, 13:46 »
Hvis du bliver seriøs, og vil købe en fin TS6, så kan du skrive til mig herinde, eller på pandashinobi [snabela] gmail.com, så får du nogle billeder, og en beskrivelse af den.

Mvh.
Mads

silverfox

  • Gæst
RE: Hvilken bil? Hjælp
« Svar #8 Dato: 08. Januar 2011, 23:08 »
Jeg har selv en 2.2 TS4 Stc. fra 2000. Et virkelig behageligt bekendtskab! Jeg forstår godt at du kigger på en TS6; der er rigtig meget bil for pengene og de kører skidegodt! En svaghed ved den motor er tændspolerne. Hvis én fejler skal de alle skiftes, ellers sætter den fejl på de resterende.
Men der er vist ingen tvivl om, at 406eren er billigere at reparere end Mazdaen....

Tismofyt

  • Gæst
RE: Hvilken bil? Hjælp
« Svar #9 Dato: 10. Januar 2011, 22:59 »
Var så lige heldig, at blive sendt til Sjælland på arbejde. Så kunne jeg jo lige få lov at se og prøve pug´en :-)

For SATAN den kører jo som en drøm! :D
Masser af plads, lækre sæder både komfort og udseende.

Men forklar mig lige hvorfor at interiøret skal ligne noget fra 80´erne i en bil fra 2003? I hvert fald hvis man holder det op imod Mazdaen.

Men tænker om der ikke er nogen fra Horsens området, der har sådan en TS6 stående, så jeg også lige kan vise fruen hvordan den ser ud indvendigt. Lige meget om det er en stationcar.
Har desværre ikke helt frie hænder;)