Forfatter Emne: MEGA VANDPYT !!  (Læst 1371 gange)

Bregendahl82

  • Gæst
MEGA VANDPYT !!
« Dato: 16. Januar 2011, 12:39 »
Hello People...

Jeg kom kørende igår aftes, hvor det havde regnet meget i midtjylland, på en mindre landevej og pludselige lå der en enorm vandpyt på vejen - følte sku hele bilen stod under vand. Den var også tæt på at gå ud og den har lydt og opført sig meget underligt siden. Jeg har idag været ude og køre i den men syns sku den er blevet sær - den hoster og hopper underligt og har svært ved at starte den og ved at give gas. Omdrejningen står nu også under 1000 i stilstand hvor den før vandpyt uheldet stod over 1000 i stilstand. Desuden lyser der en katalysator knap... Det er en Peugeot 306 2.0 XS stc. fra 1998.

Håber der er nogle som har nogen tips eller noget om hvad jeg skal gøre nu....

Mvh Tobias den fortabte :)

whateverdhc

  • Gæst
RE: MEGA VANDPYT !!
« Svar #1 Dato: 18. Januar 2011, 20:18 »
Prøvede det samme i min gamle Kadett, men det var om sommeren så en dag i solen bagefter og det var tørret og varmet igennem og kørt fint igen.

Så måske en tur ind i den lokale malers tørrerum natten over ved 40 grader?
Ingen anelse om det virker men bare en ide :)

Bregendahl82

  • Gæst
RE: MEGA VANDPYT !!
« Svar #2 Dato: 19. Januar 2011, 13:01 »
Hehe okay takker ;-) Vil prøve at få den tørret så meget som muligt i vores dejlige sjask vejr. Skal heldigvis til min lokale mekaniker lørdag - så må jeg se hvad han syns om det, Er nemlig lidt bekymret om den ene cylinder har slugt vand - mega æv hvis den har det!

Men thanks anyway

whateverdhc

  • Gæst
RE: MEGA VANDPYT !!
« Svar #3 Dato: 19. Januar 2011, 20:28 »
Heh, min gamle spand var nede og gå på en enkelt, men sådan en 1.2N er jo også bare 4 Puch Maxi motore stripset sammen, der skal ikke så meget til andet end Benzin og tænding så kan der holdes liv i dem :)